افزون بر 2 میلیارد ریال مرغ قاچاق در شهرستان اشکذر یزد کشف شد


افزون بر 2 میلیارد ریال مرغ قاچاق در شهرستان اشکذر یزد  کشف شد

یزد - ایرنا- جانشین فرمانده منطقه انتظامی اشکذر گفت: با تلاش ماموران در شبانه روز گذشته هشت تن مرغ زنده قاچاق و بدون مجوز حمل دامپزشکی به ارزش 2 میلیارد و 280 میلیون ریال در این شهرستان کشف شد.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی گل محمدی افزود: ماموران این مرغ‌ها را در بازرسی از هفت دستگاه کامیون عبوری کشف کردند.

وی از شناسایی و دستگیری هفت متهم و تحویل آنها به مراجع قضایی خبر داد.

مرکز شهرستان اشکذر در ۲۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

در حال حاضر برخی شهرستان‌های یزد حمل مرغ زنده و نیز آماده طبخ را به استان‌های دیگر ممنوع اعلام کردند.

هم اکنون هرکیلوگرم مرغ آماده طبخ بر اساس قیمت تنظیم بازار از قرار کیلویی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان باید در اختیار مشتری قرار گیرد که قیمت این ماده غذایی در استان‌های همجوار بالاتر از یزد است و این امر سبب رونق تجارت قاچاق مرغ زنده در یزد شده است.

تولید گوشت مرغ در یزد مازاد بر نیاز استان است

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد در خصوص وضعیت گوشت مرغ چندی قبل به خبرنگار ایرنا گفته بود: نیمی از گوشت تولیدی مرغ مازاد بر نیاز استان است و به سایر مناطق کشور حمل می‌شود.

سیدجمال سجادی پور بابیان اینکه در استان یزد هزار واحد تولید مرغ گوشتی تاسیس شده است، خاطر نشان کرد: برخی از این واحدها فعال است که سالانه ۶۰ هزار تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی بیان اینکه روزانه افزون بر ۹ تن گوشت مرغ در استان مصرف می شود، خاطرنشان کرد: ماهانه افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰تن مرغ در یزد به مصرف می‌رسد این در حالی است که تولید ماهیانه این ماده غذایی در استان حدود پنج هزار تن است.

سجادی پور اضافه کرد: در خرداد ماه امسال ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه وارد چرخه واحدهای پرورش مرغ گوشتی یزد شده و این تعداد جوجه تبدیل به مرغ در واحدهای تولیدی استان شده است .

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد