بیش از یک هزار میلیارد ریال طرح راه و شهرسازی در کردستان افتتاح می‌شود


بیش از یک هزار میلیارد ریال طرح راه و شهرسازی در کردستان افتتاح می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیر کل راه وشهرسازی کردستان گفت: یک هزار و 155 میلیارد ریال طرح در حوزه های راه ، مسکن و بازآفرینی شهری این استان در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

محمد صدیق ثابتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها به تعداد ۱۹ مورد است که پنج پروژه احداث و بهسازی راه‌های اصلی و بزرگراهی جمعا به طول ۲۰ کیلومتر با ۴۶۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده از جمله این طرح هاست که در این هفته زیر بار ترافیک می‌رود.

وی اضافه کرد: تعداد شش طرح نیز در حوزه احداث مسکن شامل ۵۵۴ واحد مسکن مهر و مشارکتی و ۱۱ واحد تجاری جمعا با ۵۶۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است که به متقاضیان واگذار می‌شود .

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اهمیت ویژه بازآفرینی شهری از بهره برداری هشت پروژه بازآفرینی در شهرستان‌های سنندج ، مریوان سقز و قروه خبر داد و گفت : برای اتمام این طرح‌ها نیز ۱۲۵ میلیارد و ۷۵۰میلیون ریال هزینه شده است.

ثابتی گفت: اقدامات و گام‌های مهمی در راستای توسعه کردستان در حال انجام است و دولتمردان در سطح ملی و استانی نیز نسبت به توسعه حوزه های راه و مسکن نگاه ویژه دارند که انتظار می‌رود با تداوم حمایت‌ها، تامین منابع مالی و تلاش تمامی عوامل مختلف شاهد جبران کمبودها در استان باشیم .

طول شبکه راه های استان حدود هشت هزار کیلومتر است که این میزان شامل حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد