سیریل ابیتبول: اصلاح پیست ها ارزانتر از اصلاح قوانین است


فرمول یک ایران – سیریل ابیتبول مدعی شد که فرمول یک باید به تغییر ساختار پیست ها اهمیت بیشتری بدهد تا اینکه دائماً قوانین آیرودینامیکی را تغییر بدهد. گرچه که مجموعه قوانین آیرودینامیکی گسترده و جدیدی برای سال 2021 تعیین شده‌اند، اما به نظر می‌رسد که تقریباً هر سال چیزهایی بطور جزئی عوض می‌شوند. امسال باله‌ها و بارج‌بوردها بخش‌هایی بودند که...

فرمول یک ایران – سیریل ابیتبول مدعی شد که فرمول یک باید به تغییر ساختار پیست ها اهمیت بیشتری بدهد تا اینکه دائماً قوانین آیرودینامیکی را تغییر بدهد.

گرچه که مجموعه قوانین آیرودینامیکی گسترده و جدیدی برای سال 2021 تعیین شده‌اند، اما به نظر می‌رسد که تقریباً هر سال چیزهایی بطور جزئی عوض می‌شوند. امسال باله‌ها و بارج‌بوردها بخش‌هایی بودند که تغییرهایی در آنها اعمال شد به امید آنکه که ماشین‌ها همدیگر را از فاصله نزدیکتری تعقیب کرده و سبقت گیری های بیشتری را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید؛ تغییرات قوانین ومقررات فرمول یک 2019

مرد شماره یک گاراژ رنو باور دارد که مسئولان فرمول یک باید بیشتر به زیرساخت و طراحی پیست ها توجه داشته باشند. او در مصاحبه ای بیان کرده است که:

چیزی که من فکر می‌کنم کمی بیشتر نیاز داریم انجام بدهیم این است که پیست ها را بهتر طراحی بکنیم. من ترجیح می‌دهم که توجه بیش از اندازه به قوانین فنی را کمتر کرده و مهندسی پیست ها را بهبود بدهیم [به جای سرمایه‌گذاری در جهت ماشین‌هایی که هر سال باید تغییر کنند.]

من تغییر در یک یا دو پیچ در هر پیست را خیلی پربازده تر از نظر مالی و خیلی بهتر برای جذاب شدن ورزش میبینم [تا عوض کردن هرساله قوانین فنی].

می‌دانم که آنها تلاش زیادی برای طراحی بهتر پیست جدید ویتنام کرده اند. اما این چیزی است که همه ما می‌توانیم به آن فکر کنیم که ‘چه چیزی واقعا برای فرمول یک خوب است؟’

بیشتر بخوانید؛ توضیح و تحلیل کامل تغییرات قوانین فصل 2021 فرمول یک

سیریل ابیتبول: اصلاح پیست ها ارزانتر از اصلاح قوانین استسیریل ابیتبول: اصلاح پیست ها ارزانتر از اصلاح قوانین است کیمی رایکونن و نیکو هالکنبرگ – فرانسه 2019

مدیر تیم رنو که تیمش نیم فصل قابل قبولی را پشت سر نگذاشته است در ادامه ذکر کرد که مهندسان تیم فرانسوی اخیراً پیست پاول ریکارد فرانسه را مورد تحقیق قرار داده‌اند تا ببینند که چه تغییراتی در پیست اعمال شوند تا مسابقه از کیفیت بهتری برخوردار باشد، بعد از آنکه گرندپری امسال در خانه رنو به عنوان یکی از کسل کننده ترین مسابقات فصل نام گرفت. وی در ادامه افزود:

به عنوان مثال به گرندپری فراسه به عنوان مسابقه ای که قطعا برای ما اهمیت زیادی داشت، اشاره می‌کنم. بعد از مسابقه انتقادهای زیادی شکل گرفت زیرا مسابقه تبدیل به یک راهپیمایی خسته‌کننده ماشین شد که به ندرت سبقتی دیده می‌شد. ما در انتها سعی کردیم که آن را کمی جذاب کنیم و بخاطر آن جریمه شدیم.

کاری که ما انجام داده‌ایم تعدادی شبیه‌سازی تغییرات جایگزین در پیست است به نحوی که مسابقه دادن در آن هیجان انگیزتر بشود.

من دوست دارم که تیم‌ها برای پیشنهاد راه‌حل هایی برای رهایی از وضعیت فعلی و بهبودهایی در پیست‌ها دور هم جمع بشوند. اگر 10 تیم حاضر برای بهتر کردن پیست‌ها با یکدیگر کار کنند و مشورت کنند من مطمئن هستم که به نتایجی فوق‌العاده دست پیدا می‌کنیم و نیازی نیست که برای آن تا سال 2021 صبر کنیم، زیرا آن تغییرات می‌توانند سال بعد اجرایی بشوند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس