به گزارش گروه خب رخبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی صندوق، در جلسه ای که با حضور محمد کبیری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمدی مدیرکل تعاونی های تولیدی کشور به همراه نقی پور مدیرعامل و دیگر اعضای هیأت مدیره صندوق در محل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته برگزار شد تفاهم نامه همکاری مشترک میان دو طرف به امضاء رسید.

در ابتدای جلسه کبیری اعلام کرد: ما برای توسعه تکنولوژی نیاز داریم با بخش های مختلف علمی و حمایتی در سطح کشور همکاری داشته باشیم و از این رو در نخستین اقدام همکاری مشترکی را با صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز کرده ایم که هدف ما از این همکاری ایجاد مراکز نوآوری بخش تعاون است که دو هدف اصلی تشکیل این مراکز نوآوری ۱- افزایش بهره وری و نفوذ دادن تکنولوژی در شرکتهای تعاونی ۲- حمایت از تعاونی های دانش بنیان و نوآور است. اما در این بین تعاونی هایی هم وجود دارند که دانش بنیان نیستند اما اقدماتشان شفاف و نوآورانه است که به دنبال رسمی کردن این نوع تعاونی ها نیز هستیم و در ادامه این مسیر و بخصوص به منظور توسعه هدف دوم این طرح نیازمند همکاری جدی با صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته می باشیم. با این اقدامات ما مقدمه حمایت از تعاونی های دانش بنیان یا تعاونی های نوآور را فراهم کرده ایم، اما علاقه داریم برای سرعت بخشیدن به این حرکت به فصل مشتنرکی با این صندوق برسیم که اولویت ما همکاری مشترک در بحث سرمایه گذاری ریسک پذیر با صندوق می باشدو سعی داریم از انباشت تجربه گرانبهای شما عزیزان در این حوزه استفاده کرده و تجربه موفق شما در حمایت از شرکتها را به بخش تعاون منتقل کنیم.

کبیری گفت: یکی دیگر از اولویت های حمایتی ما شرکت های استارتاپی می باشند و به دنبال این هستیم که شرکت های استارتاپی را نیز در قالب تعاونی فعال کنیم که برای این منظور نیز نیازمند فعال کردن همین مراکز نوآوری می باشیم.

در ادامه جلسه نقی پور مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ضمن خوش آمدگویی به جناب کبیری معاون تعاون وزیر کار و محمدی مدیرکل تعاونی های تولیدی کشور گفت: امیدوارم با حضور جناب کبیری به عنوان مدیری جوان و ساعی در راس مجموعه معاونت تعاون وزارت کار شاهد پویایی و به روزرسانی هرچه بیشتر شرکتهای تعاونی کشور شویم.

مدیرعامل صندوق اعلام کرد: هدف اصلی ما در این شرکت و براساس برنامه راهبردی که بنده به مقام عالی وزارت جناب دکتر رحمانی تقدیم نموده ام حمایت حداکثری در بخش های ارائه تسهیلات، صدور ضمانت نامه، ارائه خدمات کارشناسی و سرمایه گذاری ریسک پذیر می باشد که انشاالله این تفاهم نامه مقدمه ای خواهد بود بر بحث توسعه حمایت های ما از سرمایه گذاری ریسک پذیر و با وجود توانمندی های معاونت تعاون وزارت کار یقینا این امر محقق خواهد شد.

نقی پور همچنین بیان کرد: در بحث ارائه خدمات کارشناسی به شرکت ها نیز طبق اساسنامه جدید صندوق که به مبحث اشاعه دانش فنی توجه ویژه ای شده است این امر بر عهده این مجموعه گذاشته شده و به صورت خاص در برنامه مدیران این شرکت قرار دارد و ما به تجاری سازی دانش انباشته شده و اشاعه آن هم در درون مرزها و هم بیرون از مرزها توجه ویژه ای داریم که بحث انتقال و همچنین تجاری سازی دانش انباشته مراکز علمی و فنی کشور در دستور کار مسئولین نیز قرار گرفته است.

در پایان نیز دو طرف با امضاء این تفاهم نامه، تعهد خویش به منظور عملیاتی شدن مفاد تفاهم نامه را اعلام و بیان داشتند که اجرای این تفاهم نامه می تواند اثرات خوبی بر روند توسعه هر چه بیشتر شرکت های تعاونی دانش بنیان و نوآور کشور داشته باشد.