جشن عید غدیر خم در ماکو برگزار شد


جشن عید غدیر خم در ماکو برگزار شد

ارومیه- ایرنا- مراسم جشن عید غدیر خم، روز امامت و ولایت، شامگاه روز دوشنبه به همت بنیاد بین‌المللی غدیر و سازمان منطقه آزاد ماکو و با حضور دوستداران و محبان اهل بیت (ع) در بوستان امام خمینی (ره) شهرستان ماکو برگزار شد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه ماکو و رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر در این جشن باشکوه ضمن تبریک این روز با سعادت، عید سعید غدیر خم را یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین اعیاد مسلمانان جهان دانست و اظهار کرد: غدیر روز اکمال دین خدا و موجب خشنودی باریتعالی است.

حجت‌الاسلام محمد هاشمی از غدیر خم به عنوان اصالت و هویت مکتب شیعیان یاد کرد و افزود: این واقعه عظیم تاریخی تداوم خط نبوت و سند محکم امامت و ولایت است که نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت دنیای اسلام داشته است.

وی در ادامه به شأن و عظمت واقعه تاریخی غدیر نیز اشاره کرد و گفت: حادثه تاریخی غدیر در مقطعی از زمان اتفاق افتاد که به نسل، قوم و یا گروه خاصی مربوط نمی‌شود.

در این مراسم، با نورافشانی، اجرای نمایش طنز، برگزاری مسابقه حضوری، شعرخوانی و مولودی‌خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و اجرای قطعات دلنشینی فضای بسیار شادی برای حاضران در این مراسم فراهم شد.

در پایان این مراسم تمامی حاضران در این جشن مزار شهدای گمنام بوستان امام خمینی(ره) را نیز غبارروبی و عطرافشانی کردند.

ماکو یکی از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است.

۷۱۳۲/۶۱۸۵/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی