روسیه خواستار اقدام قاطعانه افغانستان و نیروهای خارجی علیه داعش شد


روسیه خواستار اقدام قاطعانه افغانستان و نیروهای خارجی علیه داعش شد

در حالی که برخی مقامات افغان و نیروهای خارجی به حمایت از داعش متهم هستند و مسکو نیز بارها نگرانی‌اش را از حضور داعش در افغانستان ابراز داشته، روسیه بار دیگر از نیروهای خارجی و کابل خواست تا برای مبارزه با داعش گام‌های جدی بردارند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه روسیه از مقامات کابل و ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در افغانستان خواست تا تلاش‌ها برای مقابله با داعش را افزایش دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله مرگبار داعش به مراسم عروسی در کابل گفت: ما از مقامات جمهوری اسلامی افغانستان و ائتلاف بین‌المللی می‌خواهیم تا برای تضمین امنیت در افغانستان گام‌هایی قاطعانه بردارند و تلاش‌ها برای از بین بردن پایگاه‌های داعش در خاک این کشور را نیز افزایش دهند.

به گزارش «تاس»، وزارت خارجه روسیه در ادامه حمله تروریستی اخیر به یک مراسم عروسی در کابل را نیز محکوم کرد.

این حمله انتحاری که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت منجر به کشته شدن 63 تن و حدود 200 تن دیگر شد.

گفتنی است که مسکو پیش از این نیز بارها با اشاره به انتقال اعضای داعش توسط بالگردهای ناشناس، آمریکا را به حمایت از داعش متهم کرده بود.

به گفته مقامات روس، با توجه به کنترل حریم هوایی افغانستان توسط نیروهای خارجی، انتقال و حمایت تدارکاتی از داعش توسط بالگردها بدون هماهنگی با نیروهای آمریکایی و ناتو غیرممکن است.

نظامیان آمریکایی همچنین چندین بار برای نجات اعضای داعش به زندان طالبان حمله کرده و بارها نیز در حمایت از داعش مواضع طالبان را بمباران و افراد سرشناس داعش را با بالگرد به پایگاه‌های نظامی خود منتقل کرده‌اند.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...