دریای مواج اسکله ذاکری قشم را تعطیل کرد


دریای مواج اسکله ذاکری قشم را تعطیل کرد

قشم - ایرنا - به دنبال افزایش سرعت باد، ارتفاع زیاد امواج و تلاطم دریا تا اسکله مسافری شهید ذاکری قشم تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، هم اینک سرعت باد در تنگه هرمز به ۲۴ نات و ارتفاع موج به پنج پا رسیده و بیشینه وسعت دید پنج کیلومتر است.

مناطق دریایی شرق و مرکز تنگه هرمز شامل بندرعباس، قشم، درگهان، هرمز، لارک و هنگام تحت تأثیر بادهای شرقی و جنوب شرقی مواج هستند.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پیشبینی می شود شدت باد از روز چهارشنبه کاهش پیدا کند.

علی اشتری افزود: وضعیت دریا به صورت مستمر پایش و در صورت احراز شرایط جوی بلافاصله این بندر بازگشایی می‌شود.

وی ادامه‌داد: تردد لندینگ‌کرافت ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل همچنان در حال انجام است و مسافران می‌توانند از این مسیر تردد کنند.

اشتری اظهار داشت: همچنین فعالیت شناورهای تفریحی در اسکله‌های گردشگری ادامه دارد.

صیادان در پناهگاه مناسب مستقر شوند

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح‌کرد: دریانوردان و به خصوص صیادان در محدوده بندرهای مرکزی هرمزگان از جمله قشم، هرمز و لارک و نواحی شرقی تنگه هرمز هر چه زودتر برای استقرار در پناهگاه مناسب و تمرکز نداشتن در دریا اقدام کنند.

وی افزود: همچنین لنگرگاه‌های قشم، بندرعباس، هرمز و لارک باید برای بادهای شدید به همراه گرد و خاک و کاهش دید افقی در لحظات پیش رو را داشته باشند.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم خاطرنشان‌کرد: شدت جریان باد قابل ملاحظه و برای تردد ایمن شناورهای تجاری، مسافری و صیادی خطرناک است.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

۷۵۰۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی