نخست کاروان حاجیان هرمزگان به وطن بازگشتند


نخست کاروان حاجیان هرمزگان به وطن بازگشتند

بندرعباس- ایرنا- نخستین کاروان حاجیان هرمزگان پس از گذشت 30 روز و بعد از انجام مناسک حج و طواف خانه خدا، ظهر امروز سه شنبه از طریق فرودگاه بین المللی شهدای پرواز 655 بندرعباس به وطن بازگشتند.

جانشین مدیریت حج و زیارت هرمزگان گفت: این کاروان ۲۳۵نفره حاجی هرمزگان از سرزمین وحی پس از پایان انجام اعمال مناسک حج تمتع و زیارت بارگاه حضرت رسول(ص) وارد استان شده و ظرف امروز و فردا چهارشنبه ۳۰ مرداد ماه حاجیان در قالب ۹ کاروان و پنج پرواز به استان بازمی‌گردند.
سجاد قادری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین یک کاروان حاجیان هرمزگان شامل ۹۹ زائر یکم شهریورماه از فرودگاه بوشهر وارد این استان شده و از راه زمینی به هرمزگان منتقل می‌شوند.
وی با اشاره به این‌که همه حاجیان هرمزگان در سلامت هستند، اظهارداشت: امسال در مجموع هزار و ۲۵۰ زائر همراه با عوامل اجرایی روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه از این استان راهی سرزمین وحی شدند.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان هم به خبرنگاران اظهار داشت: یک هزار و ۱۵۱ زائر هرمزگانی در قالب ۷ کاروان و با ۵ پرواز که به سرزمین وحی اعزام شده بودند طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ مردادماه ) به وطن باز خواهند گشت.

حجت الاسلام حاجبی از شهروندان و خانواده های حجاج خواست تا با توجه به گرمای هوا و ایجاد ترافیک و شلوغی ،مراسم استقبال را به منازل منتقل کرده و از تجمع در فرودگاه پرهیز کنند.

جوان‌ترین زائر امسال از این استان یک بانوی ۱۸ ساله و مسن‌ترین زائر نیز یک مرد ۹۰ ساله است. سال گذشته یک هزار و ۱۸۰ نفر از استان هرمزگان به سرزمین وحی اعزام شدند.

امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران حج تمتع از سراسر کشور به سرزمین وحی اعزام شدند.

میانگین سنی حجاج امسال ۵۵ سال و حدود هشت هزار زائر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند و هزار و ۸۰۰ نفر نیز بالای ۸۰ سال هستند و حدود ۱۵۰ نفر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند.

۷۱۹۸/۶۰۴۸/۷۱۹۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)