ظریف: ایران علاقه‌ای به مذاکره با آمریکا ندارد


وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که تهران علاقه‌ای به مذاکره با واشنگتن برای حصول یک توافق هسته‌ای جدید ندارد

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس مشترک رسانه‌ای با پکا هاویستو، همتای فلنلاندی خود در هلسنکی اظهار داشت: ایران علاقه‌ای به گفت‌وگو با آمریکا برای حصول یک توافق هسته‌ای جدید ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی همچنین گفت: ما مذاکرات مفصلی با آمریکا داشتیم و ما نبودیم که میز مذاکره را ترک کردیم. توافقی که همه از آن راضی باشند، وجود ندارد. همین که هیچ کس با توافق مخالف نباشد، خوب است. موضوع میانجی‌گری باید این باشد که آمریکا چگونه به اجرای تعهدات خود برگردد.

ظریف با بیان اینکه فروش نفت ایران توسط هیچ نهاد بین‌المللی تحریم نشده است، تصریح کرد: ایران متعهد به تصمیمات اتحادیه اروپا نیست و اروپا هم به دنبال تحمیل تصمیمات خود به هیچ عضو خارج از اتحادیه اروپا نیست.

وی ادامه داد: بر این مبنا توقیف نفتکش ایران هیچ پایه و اساسی توسط جبل‌الطارق و انگلیس نداشته است. الان خوشحالیم این توقیف پایان یافته و امیدواریم منجر به کاهش تنش شود هرچند می بینیم آمریکا به دنبال افزایش سطح تنش است و الان هم یک حکم کاملا سیاسی از دادگاه درباره کشتی گرفته است.

ظریف تاکید کرد: به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی توانیم در خصوص مقاصد نفتکش‌های خود شفاف باشیم چرا که آمریکا به صورت غیرقانونی سعی در آزار کشورهای خریدار دارد.

وزیر امور خارجه ایران در پایان افزود: آمریکا نه تنها تحریم علیه ما اعمال می کند، بلکه دیگران را هم وادار می کند که ما را تحریم کنند.

خبرگزاری آناتولی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد