150 هکتار جنگل بلوط ایذه گرفتار آتش شد


150 هکتار جنگل بلوط ایذه گرفتار آتش شد

اهواز-ایرنا -رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: 150 هکتار از جنگل‌های بلوط ایذه در منطقه حفاظت شده شیمبار دچار آتش سوزی شد.

عباس سلطانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۲ روز پیش آتش در چند نقطه از کوه گَزیر در ارتفاعات اطراف امامزاده سلطان ابراهیم (ع) شعله‌ور شده‌ بود.

وی افزود: کوه گزیر و ارتفاعات اطراف آن زیر مجموعه منطقه حفاظت شده شیمبار اندیکا هستند ولی در محدوده جغرافیایی شهرستان ایذه قرار گرفته‌اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه تأکید کرد: کوه گزیر در نقطه‌ای بسیار سخت گذر قرارگرفته است به طوری‌که برای رسیدن به آن باید به وسیله قایق از رودخانه کارون مقطع امامزاده سلطان ابراهیم (ع) به سمت دریاچه سد شهید عباسپور حرکت کرده و بعد از پیاده شدن از قایق، بقیه راه را به صورت پیاده طی کرد.

وی در ادامه گفت: از روز نخست آتش‌سوزی نیروهای محیط زیست در منطقه حضور پیدا کردند و به کمک نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی اندیکا مشغول خاموش‌کردن این آتش شدند اما متاسفانه دوباره این آتش شعله‌ور می‌شد.

سلطانی از خاموشی کامل این آتش‌سوزی در بامداد امروز سخن گفت و تصریح کرد: با کمک نیروهای منابع طبیعی ایذه و اندیکا موفق شدیم بالاخره این آتش سوزی را مهار کنیم اما در این مدت حدود ۱۵۰ هکتار از جنگل‌های بلوط این منطقه گرفتار آتش سوزی شد.

در ۲ماه گذشته چندین فقره آتش‌سوزی در نقاط مختلف ایذه از جمله کوه منگشت، روستای حاجی کمال، منطقه بلوط بلند، روستای لپرشیران و منطقه سادات موسوی به وقوع پیوست که اطلاع دقیقی از میزان خسارت وارد شده در دست نیست.

۹۴۳۴/۶۰۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس