مقام امامت از نظر مفهومی بالاتر از نبوت است/ شیعیان واقعی نور ولایت را در یکدیگر می‌بینند


 مقام امامت از نظر مفهومی بالاتر از نبوت است/ شیعیان واقعی نور ولایت را در یکدیگر می‌بینند

آیت‌الله مجدهاشمی با بیان‌اینکه ولایت نوری دارد که هر کسی نمی‌تواند آن را مشاهده کند، گفت: شیعیان واقعی نور ولایت را به همراه دارند، و آن را در یکدیگر مشاهده می‌کنند لذا در غدیر علاوه بر ظواهر به باطن ولایت که نور است، توجه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید جلال مجدهاشمی» دوشنبه، ۲۸ مرداد ماه به مناسبت دهه ولایت و امامت در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ در عید غدیر اضافه بر اهمیت دادن به ظواهر همچون جشن و شادی به باطن ولایت که نور است، توجه کنید.

این استاد حوزه علمیه افزود: ولایت نوری دارد که هر کسی نمی‌تواند آن را مشاهده کند، شیعیان واقعی نور ولایت را به همراه دارند، و آن را در یکدیگر مشاهده می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با استناد به حدیث قدسی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه من پیامبر نشدم مگر به نور ولایت و امامت امیرمومنان امام علی(ع)؛ درباره علت اینکه مقام امامت بالاتر از نبوت است، بیان کرد: نبوت در مقطعی از زمان واقع شد که دین الهی اجرا نشده و صرفا ابلاغ شد اما اجرا که مربوط به امامت است زمان و شرایط لازم دارد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بین نبوت و امامت تضاد نیست اما امامت قهرا بالاتر است زیرا امامت اجراشده نبوت است، تاکید کرد: امامت صورت اجرایی نبوت است، یعنی دین با امامت در جامعه پیاده می‌شود.

وی اضافه کرد: نبوت نشان دادن مقصد و مطلوب است اما امامت دست بنده را گرفته و به مطلوب می‌رساند. امامت کامل شده نبوت است که نیاز به زمان و شرایط داشت این دین در روز عید غدیر به این کمال رسید و نبوت کامل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر مفهومی نیز مقام امامت بالاتر از نبوت است زیرا امامت مقام اجرایی نبوت و ادامه نبوت به وسیله امامت است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شاهزاده هودونگ در جومونگ بعد از 15 سال