بهترین راه‌های مقابله با ترس از هواپیما


بعد از خرید بلیط هواپیما حتماً یک ساعت زودتر به فرودگاه برسید تا با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی کارهایی مانند تحویل چمدان‌ها و... را انجام دهید.

بهترین راه‌های مقابله با ترس از هواپیما

در ایامی که افراد دغدغه کار و زندگی را دارند، یک مسافرت کوتاه می‌تواند روحیه را به اعضای خانواده برگرداند. اگر برای این مسافرت به جای استفاده از خودرو شخصی یا اتوبوس برای اعضای خانواده بلیط هواپیما تهیه شود، دیگر این سفر یک سفر خاطره انگیز خواهد شد. اما سفر هوایی می‌تواند برای برخی ترسناک باشد؛ این ترس می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و ما در این مقاله سعی می‌کنیم بهترین نکات را برای مقابله با ترس از هواپیما بیان کنیم؛ تا شما هم بتوانید با خرید بلیط هواپیما یک سفر لذت بخش را تجربه کنید.

مسافرت با هواپیما دارای مزایای بیشماری است و در این مقاله نمی‌خواهیم آنها را مورد بررسی قرار دهیم اما یکی از دلایلی که افراد تمایل به سفر با هواپیما را دارند، سرعت و امنیت آن است. اما در این بین به دلایل مختلفی برخی افراد از هواپیما هراس دارند؛ این دلایل می‌توانند ریشه‌های مختلفی داشته باشند.

برای مثال فردی ترس از ارتفاع دارد، فرد دیگری ترس از سقوط دارد و... . اکثر این افراد به علت مشاهده اخبار سقوط هواپیما و یا هواپیما ربایی به این ترس رسیده‌اند، در صورتی‌که تعداد سقوط و نقص فنی هواپیماها در یک سال حداکثر به تعداد انگشتان یک دست است! همچنین امنیت پروازی هواپیما در کشورهای مختلف جهان بسیار بیشتر از سفرهای جاده‌ای است.

نکاتی برای کاهش ترس از هواپیما

با تمام آماری که در مورد ضریب امنیتی هواپیماها وجود دارد، هنوز هم افرادی هستند که بعد از خرید بلیط هواپیما و هنگام مواجه با آن دوباره ترس بر آنها غلبه می‌کند؛ پس در ادامه نکاتی را برای شما بازگو می‌کنیم که می‌تواند تا حدود زیادی شما را از شر این ترس رهایی بخشد.

1-قبل از سفر و تهیه بلیط هواپیما

بهترین راه‌های مقابله با ترس از هواپیما

بهترین راه‌های مقابله با ترس از هواپیما

قبل از اینکه برای رزرو بلیط هواپیما اقدام کنید اولین کاری که باید انجام دهید تحقیق بر روی نوع هواپیماها است؛ برای خرید بلیط هواپیما چه به آژانس هواپیمایی مراجعه کنید و چه از طریق خرید اینترنتی بلیط هواپیما اقدام کنید، می‌توانید از نوع و نام هواپیمای مسافرتی خود آگاهی پیدا کنید.

قبل از اینکه رزرو بلیط هواپیما را نهایی کنید، با جستجوی کوتاهی در گوگل درباره هواپیمای مورد نظر تحقیق کنید، به خوبی با هواپیما و امنیت آن آشنا شوید و سپس خرید خود را نهایی کنید. اگر با هواپیما آشنا شوید مطمئناً بخش بزرگی از ترس شما از بین خواهد رفت؛ چراکه همه افراد اولین چیزی که از هواپیما توقع دارند، امنیت بسیار بالای آن است.

2-در زمان معین خود را به فرودگاه برسانید

بهترین راه‌های مقابله با ترس از هواپیما

بهترین راه‌های مقابله با ترس از هواپیما

بعد از خرید بلیط هواپیما حتماً یک ساعت زودتر به فرودگاه برسید تا با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی کارهایی مانند تحویل چمدان‌ها و... را انجام دهید. وقتی چند دقیقه با خیال راحت در سالن انتظار بنشینید، می‌توانید خود را ریلکس کنید و افکار و احساسات خود را کنترل کنید. لازم نیست در فرودگاه درباره هواپیما و تجربه مسافرت با هواپیما را از دیگران بپرسید یا بشنوید؛ به جای آن با خانواده و دوستان خود گفتگو کنید و لذت ببرید.

3-در هواپیما موسیقی گوش کنید

بهترین راه‌های مقابله با ترس از هواپیما

بهترین راه‌های مقابله با ترس از هواپیما

شما یک بلیط هواپیما رزرو کرده بودید، آن را تحویل گرفتید و اکنون در مقابل هواپیما قرار گرفته‌اید؛ شاید این لحظه کمی برایتان دلهره آور باشد، اما به یاد بیاورید که می‌خواهید بر ترس خود غلبه کنید و با آگاهی کامل قبلی، رزرو بلیط هواپیمای خود را نهایی کرده‌اید!

در هنگام ورود به هواپیما با خوش آمدگویی خلبان، مهمان‌داران و دیگر خدمه هواپیما روبرو می‌شوید با آنها با خوشرویی ملاقات کنید و بر روی صندلی خود بنشینید، کمی آب خنک بنوشید و یک موسیقی ملایم را گوش دهید.

تمام این کارها ترس شما را کاهش می‌دهد. از خوردن نوشیدنی‌های کافئین دار خودداری کنید و با خانواده و دوستان خود کمی صحبت کنید. اگر چیزی شما را ناراحت می‌کند حتماً به خدمه هواپیما اطلاع دهید. بدانید که خلبان، کمک خلبان، مهمان‌داران این هواپیما حداقل یک روز در میان در همین هواپیماها مشغول خدمت رسانی به مسافران هستند و با علاقه به کارشان ادامه می‌دهند، پس هیچ جای نگرانی نیست!

سخن آخر و خرید اینترنتی بلیط هواپیما

بهترین راه‌های مقابله با ترس از هواپیما

بهترین راه‌های مقابله با ترس از هواپیما

تمام مواردی که گفته شد، این نوید را به شما می‌دهد که سفر هوایی یکی از امن‌ترین و مناسب‌ترین تصمیم برای اکثر افراد است و نباید با شنیدن اخبار ناگوار، سفر هوایی را یک سفر پر خطر بدانیم! همانطور که می‌دانید سفرهای جاده‌ای یکی از پرخطرترین سفرها در تمام دنیا هستند اما در مقابل، هواپیما هم از سرعت مناسب و هم از امنیت مناسبی برخوردار است.

اما اگر هنوز هم از هواپیما و سفر با هواپیما می‌ترسید، به یک روانشناس و مشاور مراجعه کنید تا ترس شما را ریشه یابی کند و با شناسایی آن، ترس شما را از بین ببرد.

در آخر برای رزرو بلیط هواپیما می‌توانید از سایت علی بابا که با سابقه‌ترین و معتبرترین سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما می‌باشد، استفاده کنید و سفر خاطره انگیزی را با هواپیما داشته باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...