متولیان فرهنگی و مذهبی به تبلیغ عقلانی رویداد غدیر بپردازند


متولیان فرهنگی و مذهبی به تبلیغ عقلانی رویداد غدیر بپردازند

جعفرپور با تاکید بر اهمیت و توجه به فرهنگ غدیر در کشور گفت: باید متولیان فرهنگی و مذهبی کشور به تبلیغ رویداد سرنوشت ساز غدیر بپردازند.

«جمشید جعفرپور» در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با بیان اینکه غدیر نماد وحدت مسلمین است، گفت: شایسته است متولیان مذهبی و فرهنگی به تبلیغ عقلانی این رویداد سرنوشت ساز پرداخته و این عید بزرگ بشری را بیش از پیش گرامی بدارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری عید غدیر، عید وحدت مسلمین است، اظهار داشت: امثال علامه امینی (ره) تاکید کرده اند که نماد دفاع عقلانی وحدت آفرین از ولایت، امیرالمومنین(ع) و پدیده ی بزرگ غدیر است.


وی افزود: لازم است در محافل و مساجد در کنار مراسم جشن و شادمانی به تبیین نقش غدیر در تداوم رسالت پیامبر خاتم پرداخته شود.

عضو حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر نقش مساجد در تبیین و تقویت فرهنگ غدیر اظهار داشت: ضرورت دارد مساجد و متولیان آن با رویکرد عقلانی و وحدت آفرین بیش از پیش به تبیین اهداف این نعمت بزرگ الهی بپردازند و نگذارند افراط و تفریط دامن گیر عیدالله الاکبر شود.


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همان گونه که امیرالمومنین فرمودند: دو گروه در خصوص من هلاک می شوند : یکی دوستدار افراط کننده و دوم آنکه دشمنی از حد گذراند.(نهج البلاغه حکمت ۱۱۴)و با توجه به این فرمایش امام ما باید مراقب افراط و تفریط ها در دین باشیم./

پایان پیام/33

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران