رهبر شیعیان بحرین:اسلام بدون امامت خاصه حضرت علی (ع) کامل نیست


رهبر شیعیان بحرین:اسلام بدون امامت خاصه حضرت علی (ع) کامل نیست

آیت الله شیخ عیسی قاسم دوشنبه شب در مراسم جشن عید غدیر خم که با حضور زائران عرب زبان در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برگزار شد افزود: مرجعیت دینی و عملی مسلمانان زمانی در دنیا محقق می شود که بر مبنای خط فکری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) استوار باشد.

وی ادامه داد: نبوت و امامت یک ضرورت است تا بشریت را نجات دهد و به کمال برساند و بعد از نبی مکرم اسلام (ص) پیروان فرقه های مختلفی مدعی شدند که اسلام را می دانند و بر آن تسلط دارند اما اسلام واقعی را فقط کسانی می شناسند که پیروان امامت هستند.

رهبر شیعیان بحرین گفت:علم حضرت امام علی (ع) بالاترین حکمت و علم بود و آن حضرت تفسیر دقیق قرآن و شان نزول آیات را می دانستند و تنها ایشان وارث بر حق رسول اکرم (ص) است.

آیت الله عیسی قاسم افزود: در بین صحابه نبی مکرم اسلام (ص) تنها فردی که بر فهم دقیق از قرآن تسلط داشت و حضرت رسول (ص) و مورخان به علم و کمال او گواهی می دادند شخص امیرالمومنین حضرت علی(ع) بود.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در مواضعش هیچ گاه از قرآن تجاوز نکردند و هیچ فردی جرات نسبت دادن لفظ دروغگو را به ایشان نداشت و حتی اهل سنت نیز به اینکه حضرت علی (ع) وارث رسول خدا (ص) است و فهم حقیقی قرآن نزد اوست شهادت داده اند.

رهبر شیعیان بحرین گفت: نبی مکرم اسلام (ص) علم خود را تنها به کسی عطا کرد که قرآن را می دانست و فهم دقیقی از آن داشت و آن کسی جز حضرت علی (ع) نبود.

شیخ عیسی قاسم افزود: علمی که انسانیت را فراموش نکند و در امتداد مکتب اهل بیت (ع) باشد پایدار بوده و سعادت بشریت را تامین می کند.

وی ادامه داد: تنها اشخاصی که رسالت و مکتب الهی در آنها متجلی شده و مسیر تقرب به پروردگار و راه سعادت را می دانند ائمه معصوم (ع) هستند که با علم خود احکام الهی را بیان می کنند و به زبان خداوند سخن می گویند.

رهبر شیعیان بحرین گفت: پروردگار متعال دین را بر رسول اکرم (ص) و جانشین اشان کامل و نعمت بر آنان تمام کرد، کنار گذاشتن ائمه معصوم باعث می شود تا انسان از اصل اسلام محروم و از دین الهی دور شود.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات