برگزیت بدون توافق به کمبود غذا می انجامد


برگزیت بدون توافق به کمبود غذا می انجامد

خبرگزاری آریا- انگلیس ممکن است در صورت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، با کمبود مواد غذایی، سوخت و دارو رو به رو شود.

برگزیت بدون توافق به کمبود غذا می انجامد
خبرگزاری آریا- انگلیس ممکن است در صورت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، با کمبود مواد غذایی، سوخت و دارو رو به رو شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ بر اساس اسناد دولت که به روزنامه تایمز درز کرد، انگلیس ممکن است در صورت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، با کمبود مواد غذایی، سوخت و داور رو به رو شود.
این اسناد همچنین نشان می دهد ممکن است فعالیت بنادر دو تا سه ماه مختل شود. در اسناد مزبور تصریح شده است این آثار و پیامدها بدترین سناریوی ممکن نیست، بلکه محتمل ترین پیامدهایی است که برگزیت بدون توافق ممکن است به همراه داشته باشد. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت برای خروج از اتحادیه اروپا در 31 اکتبر بدون توافق آماده است. این در حالی است که جرمی کوربین، رهبر مخالفان انگلیس برای جلب حمایت از طرح خود برای اینکه نخست وزیر موقت شود و از برگزیت بدون توافق جلوگیری کند، تلاش کرده است. رهبر حزب کارگر خواستار رای اعتماد ندادن به بوریس جانسون و سپس برگزاری انتخابات زودهنگام است.
سونیا کالگو، خبرنگار الجزیره در گزارشی از بولتون گفت: جرمی کوربین در حالی برای اعضای حزب کارگر در شهر بولتون واقع در شمال کشور سخنرانی می کند که با یکی از بزرگترین چالش های دوران حرفه ای خود رو به روست؛ چالشی که مربوط به ایده ای که چند روز گذشته مطرح کرد. وی گفت می خواهد نخست وزیر موقت کشور شود، انتخابات زودهنگام برگزار کند و حتی برای یک همه پرسی دیگر درباره برگزیت تلاش کند. وی گفت این بهترین راه برای اجتناب از برگزیت بدون توافق است، که ممکن است برای کشور هزینه های بسیار بیشتر از اکنون داشته باشد. هر چند، این ایده مشکل بزرگی دارد. مشکل این است که این ایده از حمایت اعضای حزب محافظه کار - حزب دولت فعلی- برخوردار نیست. در واقع برای آن دسته از اعضای حزب محافظه کار که مخالف برگزیت و برگزیت بدون توافق هستند، این ایده که کوربین نخست وزیر موقت شود، ایده جذابی نیست و آنها بیشتر ترجیح می دهند وضعیت موجود حفظ شود تا اینکه کوربین نخست وزیر موقت شود. دیگر حزب مخالف انگلیس، یعنی لیبرال دموکرات ها هم همینطور فکر می کنند. رهبر حزب لیبرال دموکرات گفت نمی خواهد با کوربین وارد هیچ گونه توافقی شود، اما حاضر است با دیگر نامزدهای حزب کارگر توافق کند. دو نامزد دیگر، یعنی یک سیاستمدار بلندپایه از حزب محافظه کار، و یک سیاستمدار بلندپایه حزب کارگر هم هستند. اما در حالی که این کشمکش سیاسی ادامه دارد، زمان به سرعت می گذرد و فرصت برای تدوین طرحی برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق کمتر می شود، و این خطر وجود دارد که سیاستمدارانی که مخالف چنین سناریویی هستند، بدون توافق با کوربین نتوانند از بروز چنین سناریویی جلوگیری کنند.

وزیر انرژی انگلیس نگرانی ها را درباره احتمال کمبود مواد غذایی پس از برگزیت رد کرد
کواسی کوارتنگ، وزیر انرژی انگلیس یکشنبه نگرانی ها را درباره احتمال کمبود مواد غذایی، سوخت و دارو در صورت برگزیت بدون توافق رد کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن؛ کوارتنگ در پاسخ به سؤال اسکای نیوز درباره اسناد فاش شده دولتی در خصوص احتمال کمبود مواد غذایی و اقلام دیگر در صورت خروج بدون توافق کشور از اتحادیه اروپا گفت: ”فکر می کنم تلاش های زیادی برای ایجاد ترس و وحشت در میان مردم می شود و افراد زیادی هم هستند که به این ”پروژه ترس“ دامن می زنند... ما باید برای برگزیت بدون توافق آماده شویم.“ وی افزود: ”ما برای خروج بدون توافق در 31 اکتبر کاملاً آماده خواهیم بود.“
یک منبع دولتی انگلیس نیز یکشنبه گفت اسناد منتشر شده درباره اثر منفی برگزیت بدون توافق را، یکی از وزیران سابق در تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن مذاکرات دولت با اتحادیه اروپا منتشر کرده است.
این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: ”این سند مربوط به زمانی است که وزیران با انجام اقدامات لازم برای آماده شدن برای برگزیت مخالف بودند و بودجه هم وجود نداشت. یکی از وزیران سابق به عمد این سند را فاش کرده است تا بحث های دولت با سران اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار دهد.“

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها