ظرفیت نهفته غدیر برای بشریت آشکار شود/لزوم انجام پژوهش‌های علمی


ظرفیت نهفته غدیر برای بشریت آشکار شود/لزوم انجام پژوهش‌های علمی

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که در کنار اعمال روز غدیر، جشن‌های خانگی و خیابانی و جشن در تکایا ومساجد نیز باید مورد توجه باشد، روز غدیر را متعلق به همه بشریت دانست و اظهارکرد: در غدیر باید به کارهای علمی در مورد غدیر بپردازیم و پژوهش‌های علمی در مورد غدیر انجام گیرد تا ظرفیت نهفته غدیر برای بشریت آشکار شود.

ظرفیت نهفته غدیر برای بشریت آشکار شود/لزوم انجام پژوهش‌های علمیآیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با گرامی‌داشت عید سعید غدیر خُم، در رابطه‌با فلسفه غدیر و این‌که چرا غدیر خُم برای ما مهم است، اظهارکرد: اولاً روز عید غدیر روز تعیین سرنوشت مسلمانان است چراکه ارزش غدیر به ارزش ولایت و رهبری است.
وی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیر سرنوشت امت اسلامی را تعیین کرد، روز عید غدیر را تداوم خط نبوت دانست و گفت: اسلام ناب، ریشه در غدیر دارد کمااینکه غدیر پیوند رسالت و امامت است.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که روز عید غدیر روز کامل شدن دین است، اضافه کرد: اسلام بدون غدیر ناقص است، این در حالی‌است که وحدت امت اسلامی در غدیر است، اگر غدیر حاکم بود ما امروز داعش نداشتیم زیرا تمام تفکرات انحرافی ناشی از جدایی از غدیر است.

عید غدیر «عید الله الاکبر» است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که عید غدیر «عید الله الاکبر» است، ادامه داد: در منابع دینی از عید سعید غدیر به «عید الله الاکبر» یعنی بزرگ‌ترین عید در نزد خدای متعال، دوم «یوم العهد المعهود» یعنی روز بیعت که خداوند از پیامبران گذشته بر ولایت علی(ع) عهد و پیمان گرفته است؛ سوم «یوم المیثاق الماخوذ» یعنی روز تجدید عهد و میثاق با ولایت تعبیر شده است.
وی با تاکید بر این‌که باید روز غدیر دست در دست ولی گذاشت، با ولایت بیعت بست، باید مؤمنین با عقد اخوت بستن با دست در دست ولی گذاشتن بگویند «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ المعصومین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ»، افزود: روز عید غدیر روز بسیار مهمی است، روز تعیین وصی و ولی برای حفاظت و صیانت از اسلام ناب است.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که اگر عید غدیر نبود اسلام گرفتار منحرفین، منافقین و مستکبرین می‌شد، تاریخ گواه بر این است، ببینید بر دین یهود چه گذشت، بر کتاب تورات و انجیل چه گذشت و تحریف شدند، اظهارکرد: انتخاب امام علی(ع) برای ولایت برای حفاظت از اسلام ناب بود.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که روز عید غدیر، روز یاس و ناامیدی مستکبران و روز یاس برای منحرفین و منکرین ولایت است، تصریح کرد: همچنان‌که در انقلاب اسلامی ما وقتی امام خمینی(ره) از دنیا رفت رهبر فرزانه انقلاب به‌عنوان ادامه‌دهنده راه ایشان انتخاب شد، دشمنان ولایت مایوس شدند، روز عید غدیر نیز چنین روزی است و باید قدر بدانیم.
وی با بیان این‌که برای روز عید سعید غدیر خُم اعمالی مانند زیارت امیرالمؤمنین(ع)، زیارت امین‌الله، دو رکعت نماز عید سعید غدیر خم، احسان و نیکی کردن به برادران دینی، صدقه دادن، خواندن عقد اخوت و برادری، صله‌رحم و دید و بازدید وارد شده است که نباید فراموش شود و در کنار این اعمال، جشن‌های خانگی و خیابانی و جشن در تکایا، در آموزشکده‌ها و... نیز مورد توجه باشد، روز غدیر را متعلق به همه بشریت دانست و اضافه کرد: در کنار جشن، شادی و سرور در غدیر باید به کارهای علمی در مورد غدیر بپردازیم و پژوهش‌های علمی در مورد غدیر انجام گیرد تا ظرفیت نهفته غدیر برای بشریت آشکار شود و مردم در زیر چتر ولایت قرار گیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری