تدارک مساجد بازار تهران برای عید غدیر


تدارک مساجد بازار تهران برای عید غدیر

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره‌به پیشتازی مساجد بازار تهران در گرامیداشت مناسبت‌های ملی مذهبی، گفت: این مساجد آمادگی کامل برای گرامیداشت دهه ولایت و امامت را دارند و در این راستا از ظرفیت خطبا و استادان حوزه‌های علمیه قم و تهران نیز استفاده می‌کنند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین «سید ابوالحسن حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به پیشگامی مساجد بازار تهران در اجرای برنامه ها در مناسبت های دینی و ملی، اظهار کرد: مساجد این منطقه از پایتخت کشورمان در دوران مبارزه علیه نظام طاغوت و همچنین در تمام دوره های پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله دوران دفاع مقدس و یاری رسانی به نیازمندان و آسیب دیدگان حوادث طبیعی و غیرطبیعی، همواره پیشتار بوده اند.

امام جماعت مسجد چهارسوق بزرگ (واقع در تهران، خیابان 15 خرداد) تصریح کرد: مساجد بازار با داشتن موقعیت کلیدی و راهبردی در عرصه های مختلف، در زمینه اجرای برنامه های مفید و جذاب در رویدادهای مذهبی و انقلابی نیز جلوتر از مساجد سایر مناطق عمل کرده اند. ضمن اینکه در اجرای فعالیت های مختلف با مراکز بالادستی به ویژه مرکز رسیدگی به امور مساجد هماهنگ هستند.

وی اضافه کرد: مساجد بازار تهران همچنین آمادگی کامل برای گرامیداشت دهه ولایت و امامت دارند و طی جلساتی که در این باره با محوریت و راهبری مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه امام خمینی (ره) برگزار شده است بر نقش مهم مساجد در برگزاری جشن های عید غدیر با هدف تبیین پیام های این واقعه بزرگ تاکید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: به دلیل اینکه بازار تهران معمولا در ایام تعطیل، فعالیت ندارد و واحدهای تجاری آن بسته است، عمده برنامه های آن در روز و شب قبل از مناسبت های دینی و ملی اجرا می شود از این رو، گرامیداشت عید غدیر و تجلیل از سادات فعال در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز روز دوشنبه، 28 مردادماه در مسجد چهارسوق بزرگ برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم با برپایی ایستگاه صلواتی و برگزاری مسابقه کتاب خوانی، تجار و شهروندانی را که در ایام دهه ولایت و امامت در بازار تهران حضور می یابند با پیام غدیر آشنا سازیم. ضمن اینکه از سخنرانی خطیبان و استادان حوزه علمیه تهران و قم نیز در مسجد چهارسوق بزرگ بازار تهران استفاده می شود.

یادآور می‌شود، مسجد چهارسوق بزرگ در تهران، سبزه میدان، چهارسوق بزرگ، واقع شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی