همایش تقریب مذاهب اسلامی در چابهار برگزار شد


همایش تقریب مذاهب اسلامی در چابهار برگزار شد

همایش گفتمان‌سازی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی با هدف نقش جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد در گفتمان‌سازی وحدت و تقریب مذاهب با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان، سمن‌های استان سیستان و بلوچستان، مسئولان استانی و کشوری و روحانیان در سالن همایش‌های منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

به گزارش همشهری، معاون وزیر ورزش و جوانان در این همایش گفت: اسلام کامل‌ترین دین عالم است و در این دین کامل که به برادری، رحمت، عدالت و مبارزه با ظلم بشارت داده شده جای هیچ‌گونه اختلافی وجود ندارد. «محمدمهدی تندگویان» افزود: جوانان بهترین بستر برای گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) در عرصه‌های ملی و بین‌المللی هستند و سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان با تالیفات مشترک ۲ مذهب و گردآوری خروجی مناسب از این همایش بزرگ با نظر علمای تشیع و تسنن اقدام کنند تا افق مناسبی برای وحدت اسلامی ترسیم شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان فعالیت‌های جهادی را نیاز مبرم استان سیستان و بلوچستان دانست و تاکید کرد: بهترین خدمت بی‌منت فعالیت‌های جهادی است که با کمک خیران کشوری همراه با تشکل‌های جوانان هم می‌توان به روستاییان کمک بزرگی کرد و هم در راستای وحدت اسلامی گام برداشت. وی همچنین از حمایت جهادی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان سیستان و بلوچستان در زمینه کمک‌رسانی به استان‌های سیل‌زده که خود نشان از وحدت بی‌نظیر در بین مردم ایران است، تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا همایش نقش جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد در گفتمان‌سازی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی صبح شنبه با حضور محمدمهدی تندگویان (معاون وزیر ورزش و جوانان)، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی (امام‌جمعه مسجدمکی اهل سنت زاهدان) به همراه جمعی از علمای اهل تشیع و تسنن، دکتر اردکانی (معاون آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی)، آل‌اسحاق (مدیر کل طرح‌های ملی و فراگیر وزارت ورزش و جوانان)، ادهم کرد (مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان) به همراه مقیمی (معاون اداره کل)، میهنی (مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری)، بامری (فرماندار شهرستان چابهار) و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در محل سرسرای همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

کد خبر 452031

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا