سیاست متناقض آمریکا در مورد هواووی


سیاست متناقض آمریکا در مورد هواووی

پکن- ایرنا- در حالی که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا می گوید قصدی برای تجارت با شرکت مخابراتی هواووی چین ندارد وزارت بازرگانی این کشور موافقت کرده است هواووی برای یک دوره 90 روزه بتواند با آمریکا معامله کند.

خبرگزاری شینهوا روز سه شنبه گزارش کرد در شرایطی که ترامپ می گوید خواستار هیچگونه معامله ای با این شرکت چینی نیست و نامش را در فهرست سیاه و ممنوعه قرار داده ، وزارت بازرگانی آن کشور تصمیم گرفته است یک مهلت سه ماهه دیگر به شرکت چینی برای معاملات تجاری در بازار آمریکا بدهد.

ترامپ با اشاره به شرایط فعلی گفت که بخاطر امنیت ملی آمریکا علاقه ای به فعالیت این شرکت چینی و تعامل تجاری با آن ندارد.

وی تلویحا به تصمیم وزارت بازرگانی اشاره کرد و گفت که به نظر نمی رسد هیچ موردی برای معامله تجاری با این شرکت وجود داشته باشد و چنین چشم اندازی فعلا ترسیم نشده است.

این پیش بینی هست که به دلیل نزدیک شدن به زمان برگزاری دور تازه ای از مذاکرات تجاری دو کشور ، وزارت بازرگانی آمریکا این مجوز تجاری سه ماهه را برای طرف چینی صادر کند.

«کری کودلف» رییس شورای تجارت ملی آمریکا هم در مصاحبه ای گفت ما به شرکت های خود یک فرصت جدید برای ارتباط با هواووی می دهیم.

هواووی که با فشارهای زیادی از ناحیه آمریکا روبرو است می گوید در یک دوره شش ساله شمار نیروهایش را در روسیه افزایش خواهد داد و در سال های اول 500 نفر و سپس یکهزار نفر را استخدام خواهد کرد.

ضد و نقیض های راهبردی دولت آمریکا در موارد مختلف باعث سردرگمی مشتریان و کشورهای مختلف شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان