مهمترین خبرهای جهان (7-19)


مهمترین خبرهای جهان (7-19)

راشده طلیب عضو مسلمان کنگره آمریکا: نتانیاهو به دستور ترامپ از سفر ما به اسرائیل جلوگیری کرد.

­
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین عناوین خبری 12 ساعت گذشته به شرح زیر است:
ایران
// ابر نفتکش حامل دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام ایران با نام جدید آدریان دریا ۱ پس از ۴۵ روز جدال حقوقی، فنی و دیپلماتیک با پشتوانه اقتدار کشور زیر سایه پرچم جمهوری اسلامی ایران در مسیر اب‌های بین المللی به سوی مقصد حرکت درآمد. (خبرگزاری صداوسیما)
// وکیل کاپیتان و خدمه سابق نفتکش ایرانی آدریان دریا گفت: موکلانش به صورت ناعادلانه و به خاطر سیاسی کاری آمریکا بازداشت شدند. (شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس)
//­ در دیدار هیات پارلمانی کره شمالی به ریاست نایب رئیس مجمع خلق کره و رئیس گروه دوستی پارلمانی دو کشور با معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، توسعه و تعمیق همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های پارلمانی، سیاسی، اقتصادی و بین المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت. (خبرگزاری صدا و سیما)
//وزیر امور خارجه کشورمان در شب عید سعید غدیر خم در جمع نخبگان ایرانی مقیم سوئد حضور یافت. (خبرگزاری صدا و سیما)
// ­وزیر امور خارجه‌ی ایران در نشست خبری مشترک با پکا هاویتو همتای فنلاندی خود در هلسینکی گفت: مقصد نهایی نفت کش آدریان دریا و تصمیم گیری درباره‌ی فروش محموله‌ی آن به فراخور زمان مشخص خواهد شد. (مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما)
// وزیر امور خارجه ایران گفت: روز جمعه و در ادامه سفر‌های اروپایی در پاریس با رئیس جمهور و وزیر خارجه فرانسه دیدار می‌کنم. (خبرگزاری صدا و سیما)

­امریکا
// راشده طلیب عضو مسلمان کنگره آمریکا: نتانیاهو به دستور ترامپ از سفر ما به اسرائیل جلوگیری کرد. (رویترز)
// پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت: آمریکا یک موشک کروز متعارف زمین پایه آزمایش کرده است. (خبرگزاری رویترز)
// معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: دولت ترامپ کماکان از دولت چین و تظاهرکنندگان هنگ کنگ خواهد خواست اختلافات خود را به صورت مسالمت آمیز حل کنند. (خبرگزاری رویترز)
// معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: دولت چین برای انعقاد توافق تجاری با آمریکا باید به پیوستگی قوانین هنگ کنگ از طریق اعلامیه مشترک چین-انگلیس احترام بگذارد. (خبرگزاری رویترز)
// رئیس جمهور آمریکا موتور جستجوی گوگل را به دستکاری آرای انتخابات ۲۰۱۶ به نفع کلینتون متهم کرد. (توئیتر)
// سفیر آمریکا در هند در نامه‌ای به شرکت‌های مهم فناوری آمریکایی در هند اطمینان داد شرایط مساوی رقابت برای آن‌ها در این کشور فراهم خواهد بود. (خبرگزاری رویترز)
// در پی خودکشی جفری اپستاین میلیاردر متهم به قاچاق انسان و از دوستان نزدیک به ترامپ در داخل یک زندان فدرال در منهتن نیویورک، ویلیام بار دادستان کل آمریکا تیم جدیدی را برای ریاست اداره فدرال زندان‌ها در این کشور برگزید. (خبرگزاری رویترز)
// رئیس نمایندگان دمکرات در سنای آمریکا گفت: با هرگونه توافق تجاری آمریکا با انگلیس که مرز‌های ایرلند را تحت فشار بگذارد مخالفت خواهد کرد. (خبرگزاری رویترز)
// مقامات بهداشت فدرال آمریکا ۲۱ مورد تازه از بیماری سرخک را در هفته گذشته میلادی ثبت کرده که نشانگر ۱/۸ درصد افزایش در تعداد مواردی است که اخیرا از این بیماری ثبت شده است. (خبرگزاری رویترز)
// آمریکا از تصمیم پادشاه بحرین برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا و انگلیس در تنگه هرمز استقبال کرد. (شبکه تلویزیونی العربیه)

روسیه
// رئیس جمهور روسیه با اشاره به اعتراضات در مسکو گفت: هر کاری را خواهیم کرد تا مطمئن شویم اوضاع سیاسی داخلی در روسیه مطابق قانون پیش می‌رود. (خبرگزاری رویترز)
// رئیس جمهور روسیه با اشاره به حادثه آزمایش نظامی هشتم اوت گفت: هیچ گونه مخاطره افزایش سطح تشعشع وجود ندارد و اقدامات پیشگیرانه اتخاذ شده اند. (خبرگزاری رویترز)
// رئیس جمهور روسیه اعلام کرد رئیس جمهور فرانسه در ماه مه ۲۰۲۰ برای هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی، به مسکوخواهد رفت. (­خبرگزاری فرانسه)
// رئیس جمهور روسیه گفت: از شیوه نرماندی در گفتگو‌های اوکراین حمایت خواهیم کرد و هیچ جایگزینی برای این شیوه وجود ندارد. (خبرگزاری رویترز)

چین
// روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین در سرمقاله‌ای گفت: آمریکا نمی‌تواند بر تصمیم دولت چین در قبال کره شمالی تاثیر بگذارد. (خبرگزاری رویترز)
­// حزب جمهوریت خلق و حزب دموکراتیک خلق‌ها برکناری سه شهردار منتخب دیار بکر، ماردین و وان را دیکتاتوری و سلب اراده مردم اعلام کردند. (روزنامه جمهوریت)

عربستان سعودی
// رسانه‌های سعودی از کشته شدن پنج نظامی سعودی در درگیری با نیرو‌های یمنی در مرز‌های جنوبی عربستان خبر داد. (خبرگزاری رویترز)

آلمان
// سرویس‌های امنیتی آلمان هشدار دادند آلمان به رغم سوانح مربوط به پهپاد‌ها در فرودگاه‌های گتویک Gatwick در انگلیس و فرانکفورت در آلمان هنوز هیچ گونه کنترل گسترده یا سامانه دفاعی برای برخورد با این "متجاوزان" پروازی ندارد که ممکن است توسط تروریست‌ها برای حمل دستگاه‌های انفجاری کوچک استفاده شود. (خبرگزاری اسپوتنیک)

انگلیس
// نخست وزیر انگلیس و همتای ایرلندی اش عصر دوشنبه در تماسی تلفنی به مدت یک ساعت درباره توافق برگزیت صحبت کردند. (خبرگزاری رویترز)

یمن
// دبیر کل انصار الله یمن به مناسبت عید ولایت اعلام کرد، رژیم‌های طاغوتی که در قالب آمریکا و اسرائیل تجسم پیدا کرده اند برای تسلط بر ما و تمامی ابعاد زندگی ما تلاش می‌کنند. (شبکه تلویزیونی العالم)

پاکستان
// ژنرال قمر جاوید فرمانده ارتش پاکستان در میانه تنش‌ها با هند بر سر منطقه مورد مناقشه کشمیر به مدت سه سال دیگر در مقام خود منصوب شد. (خبرگزاری رویترز)

سوریه­
// پس از یک رشته عملیات موفقیت آمیز و درگیری‌های سنگینی با گروه‌های تروریستی مسلح به ویژه تکفیریان النصره، ارتش سوریه وارد شهر راهبردی خان شیخون شد و تمام مسیر‌های منتهی به این شهر را قطع کرد. (خبرگزاری صدا و سیما)
// همزمان با عید خجسته غدیر، حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) غرق در شادی و سرور است که بی شک ناشی جانفشانی مدافعان حرم و برقرای امنیت در این بقعه متبرکه است. (خبرگزاری صدا وسیما)

فرانسه
// رئیس جمهور فرانسه رعایت آزادی بیان و آزادی نامزدی در انتخابات روسیه را خواستار شد. (خبرگزاری رویترز)

فلسطین اشغالی
// نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با نزدیک شدن انتخابات پارلمانی در تلاش است آرای بیشتری کسب کند، روز دوشنبه در کیف، پایتخت اوکراین تقویت روابط میان فلسطین اشغالی و اوکراین را در حالی خواستار شد که یهودی‌های اوکراینی تبار زیادی در فلسطین اشغالی زندگی می‌کنند. (خبرگزاری فرانسه)
// رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد وی روز دوشنبه بدون اشاره به جزئیات بیشتر همه مشاوران خود را برکنار کرد که به گفته تحلیل گران این تصمیم وی با مشکلات بودجه تشکیلات خودگردان قابل توضیح است. (خبرگزاری فرانسه)

اسپانیا
// آتش سوزی‌های پی در پی در جزیره اسپانیایی که هزاران هکتار از اراضی منطقه را به خاکستر مبدل کرد، به تخلیه هشت هزار تن از ساکنان منتهی شده است. (شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴)

ایتالیا­
// ترافیک قایق ها و افزایش الودگی هوا در ونیز ایتالیا، شهرداری این شهر شناور بر روی آب را، مجبور به اجرای طرح زوج و فرد کرد.(خبرگزاری صدا و سیما)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !