تنها 4 ورزشگاه آماده برگزاری دیدار‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران هستند


تنها 4 ورزشگاه آماده برگزاری دیدار‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران هستند

نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران 31 مردادماه با برگزاری دیدار تیم‌های پرسپولیس - پارس جنوبی جم آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از کش و قوس‌های فراوان و اصرار فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و شورای امنیت کشور روی استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتری برای آغاز نوزدهمین دوره این رقابت‌ها در نهایت قرار است موعود بنیادی فر از ساعت ۱۹:۱۰ دقیقه پنج شنبه ۳۱ مرداد سوت آغاز دیدار افتتاحیه این رقابت‌ها بین تیم‌های پرسپولیس تهران و پارس جنوبی جم را در ورزشگاه آزادی به صدا درآورد.

تنها 4 ورزشگاه آماده برگزاری دیدار‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران هستند

تجهیز ورزشگاه‌ها به امکاناتی مانند سیستم بلیت فروشی الکترونیکی، نصب گیت‌های بازرسی و دوربین‌های مداربسته، شماره گزاری صندلی‌ها و ایجاد وضعیت بهتر ایمنی و امنیتی برای حضور تماشاگران جز شرایطی بود که سبب شد سازمان لیگ تا زمان دریافت نکردن گزارش مثبتی درباره اجرای فرآیند مجهز شدن ورزشگاه ها، شروع مسابقات را به تاخیر اندازد. البته مدیران سازمان لیگ همچنان روی بحث برگزاری بازی تیم‌هایی که ورزشگاه شان شرایط مدنظر را به دست نیاورده در شهر یا استان همجوار آن هم بدون حضور تماشاگر تاکید دارند و به همین دلیل در هفته اول لیگ، احتمال دارد یک یا ۲ تیم بازی خانگی شان را در ورزشگاهی به جز استادیوم اختصاصی خود برگزار کنند.

تنها 4 ورزشگاه آماده برگزاری دیدار‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران هستند

در حال حاضر وضعیت ۴ ورزشگاه برای شروع لیگ مطلوب است و امکان برگزاری بازی در آن‌ها وجود دارد. آزادی تهران، امام علی (ع) سیرجان، بنیان دیزل تبریز و شهدای شهرقدس چهار ورزشگاهی هستند که شرایط برگزاری رقابت‌های لیگ نوزدهم را دارند.

البته با وجود شماره گذاری صندلی‌های طبقه دوم ورزشگاه آزادی با توجه به نصب نشدن دوربین و گیت در طبقه دوم آن، در ۲ هفته ابتدایی لیگ برتر هوادارن تنها می‌توانند از طبقه اول ورزشگاه آزادی استفاده کنند و تاکنون مجوز بهره برداری از طبقه دوم آن صادر نشده است.

تنها 4 ورزشگاه آماده برگزاری دیدار‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران هستند

ورزشگاه امام علی سیرجان هم که حدود ۱۰ هزار نفر ظرفیت دارد، با نصب ۱۰ گیت بازرسی، احداث جایگاه VIP و رختکن‌های جدید، نصب دوربین مداربسته و شماره گزاری صندلی‌ها برای میزبانی بازی تیم گل گهر از نساجی مازندران در هفته اول لیگ آماده است.

پیکان تهران هم با توجه به مثبت ارزیابی شدن شرایط استانداردسازی ورزشگاه شهدای شهر قدس می‌تواند بازی نخست خود مقابل شهرخودرو مشهد را در این ورزشگاه میزبانی کند.

هر چند بزرگ‌ترین ورزشگاه تبریز یعنی ورزشگاه یادگار امام (ره) با گنجایش حدود ۸۰ هزار نفر در آخرین مراحل نصب گیت و شماره گزاری صندلی‌ها است و به همین دلیل احتمال دارد از هفته دوم لیگ و برای بازی تراکتورسازی مقابل پرسپولیس آماده شود، اما استانداردسازی دیگر ورزشگاه این شهر یعنی بنیان دیزل کامل شده است و شاگردان آندره آ استراماچونی در تیم استقلال جمعه اول مرداد در این ورزشگاه میهمان ماشین سازی هستند.

نواقص ورزشگاه فولاد شهر اصفهان هم تا روز برگزاری بازی ذوب آهن و سایپا (۳۱ مرداد) برظرف خواهد شد. شماره گزاری صندلی‌های فولاد شهر به اتمام رسیده و صندلی‌های جدیدی هم در آن نصب شده است. با اضافه شدن دوربین‌های جدید به دوربین‌های قبلی و تحویل گیت‌های بازرسی تا پنج شنبه هفته جاری، شاگردان علیرضا منصوریان هم اولین بازی خانگی خود را در ورزشگاه اختصاصی شان برگزار می‌کنند.

مراحل استاندارسازی ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر هم تا روز بازی تیم‌های شاهین شهرداری و سپاهان به اتمام می‌رسد تا تیم تازه لیگ برتری شده عبدالله ویسی نخستین بازی خانگی اش را در شهر دیگری به جز بوشهر مقابل نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برگزار نکند.

تنها 4 ورزشگاه آماده برگزاری دیدار‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران هستند

استادیوم شهدای فولاد به عنوان یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه‌های ایران از لحاظ شماره گزاری صندلی‌ها و نصب دوربین‌ها مشکلی ندارد و تنها نقص کوچک این ورزشگاه مربوط به نصب گیت‌ها است که طبق اعلام مدیران باشگاه فولاد خوزستان و سعید فتاحی، مدیر مسابقات سازمان لیگ این مورد هم در نهایت تا فردا برطرف خواهد شد تا شاگردان جواد نکونام هم دربی خوزستان برابر صنعت نفت را در ورزشگاه اختصاصی خود میزبانی کنند.

تنها ورزشگاهی که برای برگزاری دیدار هفته اول لیگ نسبت به آن ابهام وجود دارد، بهنام محمدی مسجد سلیمان است. صندلی‌های جدیدی در این ورزشگاه نصب و حدود ۹۰ درصد صندلی‌ها هم شماره گزاری شده اند، اما تاکنون دوربین‌ها و گیت‌های بازرسی ورزشگاه مسجد سلیمانی‌ها نصب نشده است. اگر یکی از این الزام‌ها تا چهارشنبه هفته جاری رعایت نشود، تیم مهدی تارتار باید نخستین بازی خانگی اش در لیگ برتر مقابل تراکتورسازی تبریز را در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار کند.

شاید برای هواداران فوتبال عجیب باشد که تاکنون گزارش مثبتی برای گیت گذاری ورزشگاه مدرن و مسقف امام رضا (ع) مشهد ارائه نشده باشد. امری که می‌تواند سبب محرومیت شهرخودرو از میزبانی بازی مقابل شاهین بوشهر در هفته دوم لیگ برتر و برگزاری این دیدار در شهر بجنورد یا تهران شود. البته یکی دیگر از مشکلات تیم یحیی گل محمدی برای میزبانی در این ورزشگاه افزایش ناگهانی قیمت اجاره آن برای هر بازی به مبلغ ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان است.

کار شماره گزاری صندلی‌ها و نصب دوربین‌های مداربسته ورزشگاه نقش جهان تمام شده و تا ابتدای هفته آتی هم قرار است گیت گذاری این ورزشگاه انجام شود تا سپاهان در هفته دوم لیگ از ماشین سازی در ورزشگاه خودش میزبانی کند.

تنها 4 ورزشگاه آماده برگزاری دیدار‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران هستند

ورزشگاه تختی آبادان با وجود شماره دار بودن صندلی هایش تاکنون ۲ مشکل بزرگ برای میزبانی بازی‌های لیگ برتر دارد. کار نصب دوربین‌ها و گیت‌های بازرسی در این مجموعه همچنان نواقصی دارد و اگر این مشکلات حل نشود، صنعت نفت از میزبانی مقابل نفت مسجد سلیمان در هفته دوم محروم خواهد شد و باید این دیدار را در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار کند.

بیشتر بخوانید: فتاحی: تماشاگران برای ورود به ورزشگاه‌ها در هفته‌های ابتدایی لیگ صبور باشند/ ۴ ورزشگاه دیگر تا پس فردا آماده می‌شوند

ورزشگاه دستگردی هم که از سوی مسئولان باشگاه سایپا به عنوان استادیوم برگزاری بازی‌های این تیم در لیگ نوزدهم به سازمان لیگ معرفی شده است با توجه به مشکلاتی مشابه با ورزشگاه تختی آبادان به احتمال فراوان فرصت میزبانی از بازی شاگردان ابراهیم صادقی مقابل گل گهر سیرجان را از دست خواهد داد و نارنجی پوشان پایتخت در ورزشگاه انقلاب کرج یا شهدای شهرقدس میزبان این بازی خواهند بود.

تنها 4 ورزشگاه آماده برگزاری دیدار‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران هستند

عملیات تجهیز ورزشگاه تختی جم همچنان ادامه دارد. پس از ترمیم زمین چمن این ورزشگاه، صندلی‌های جدیدی هم روی سکو‌های آن قرار داده شده و مراحل شماره گزاری صندلی‌ها و نصب دوربین‌ها همچنان ادامه دارد. قرار است دوربین‌های مداربسته تا اوایل هفته آینده در ورزشگاه تختی جم نصب شود تا پارس جنوبی دیدار خود با ذوب آهن را در این ورزشگاه انجام بدهد.

کار مرمت ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر هم انجام و صندلی‌های این ورزشگاه نصب و شماره گزاری شده است. با این وجود همچنان نواقصی در گیت گذاری و نصب دوربین‌های مداربسته ورزشگاه قدیمی مازندران وجود دارد که مسئولان شهری و استانی امیدوار هستند با رفع این نواقض، بازی نساجی با پیکان در آن برگزار شود.

تنها 4 ورزشگاه آماده برگزاری دیدار‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران هستند

بیشتر بخوانید: سلطانی‌فر:لیگ برتر فوتبال امسال در امنیت و آسایش کامل هواداران برگزار می‌شود

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی