راه‌اندازی کاروان شادی به مناسبت عید غدیر/ برپایی جشن در 26 امامزاده


راه‌اندازی کاروان شادی به مناسبت عید غدیر/ برپایی جشن  در 26 امامزاده

حجت الاسلام بخشی پور از راه‌اندازی کاروان شادی به مناسبت عید سعید غدیرخم در نقاط مختلف استان خبر داد.

حجت‌الاسلام «پرویز بخشی‌پور» در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های دهه ولایت در سطح بقاع متبرکه استان، گفت: به‌مناسبت ایام دهه ولایت و امامت جشن‌های «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در بقاع متبرکه شاخص استان خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در قالب این جشن‌ها برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی با صبغه شاد تدارک دیده شده، بیان داشت: اگر به دنبال ترویج ایمان و تقوا در سطح جامعه هستیم باید شعائر الهی از جمله پاسداشت غدیر را در جامعه نهادینه کنیم.

وی در خصوص شیوه برگزاری این برنامه‌ها با بیان اینکه تمام امامزادگان آذین بندی شده است، گفت: جشن عید سعید غدیر همزمان با سراسر کشور از ساعت 10 صبح تا نماز ظهر و عصر با حضور چشمگیر مردم، سادات و علما در 26 امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام بخشی‌پور از راه‌اندازی کاروان شادی به مناسبت عید سعید غدیرخم در نقاط مختلف استان خبر داد و افزود: در این راستا سازمان اوقاف با هدف ترویج فرهنگ علوی و ایجاد شادی و نشاط در سطح جامعه در سال جاری همزمان با عید سعید غدیر کاروان‌های شادی جشن ولایت علوی را از نقاط مشخص در شهرها و مراکز استانها به سمت بقاع متبرکه راه اندازی می‌کند.

وی اعلام کرد: کاروان‌های شادی در شهرستان زیرکوه از امامزاده داوود، در فردوس از امامزادگان فردوس، در قاین از امامزاده عبدالله بادامک و مسجد جامع قاین، در نهبندان از امامزاده سید الحسین(ع) دهک، در خضری از امامزاده اسماعیل خشکان، در طبس از امامزاده سید علی(ع)، در خوسف از امامزاده سید ابوالقاسم نصرآباد و در سربیشه از امامزاده بی بی نجمه خاتون به راه می‌افتد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی عنوان کرد: مولودی خوانی و جشن و سرور از برنامه‌های اصلی این کاروان است و این کاروان ها به صورت پیاده به سوی امامزادگان حرکت می‌کند که سادات در جلوی کاروان حرکت و پرچم شادی در دست آنان است و ضمن تجلیل از سادات در طول مسیر جشن و سرور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام بخشی‌پور برگزاری جلسات ترویج وقف به خصوص وقف ولایی و علوی را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت ذکر کرد و افزود: راه اندازی انجمن یاوران غدیر با این هدف که وقف های جدید برای بحث غدیر انجام شود از دیگر برنامه‌های ویژه عید سعید غدیر خم است.

وی از عموم مردم ولایت‌مدار و متدین استان جهت حضور در این کاروان‌های شاد دعوت به عمل آورد و افزود: هر ساله از محل موقوفاتی که توسط خیران برای عید قربان و غدیر وقف شده برنامه‌هایی از جمله اطعام روز عید غدیر، برگزاری مراسم جشن و شادمانی، افطار روزه‌داران، صدقه به نیازمندان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی از ثبت 82 موقوفه با نیت غدیر در خراسان‌‌جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد موقوفه 45 موقوفه در فردوس، 18 موقوفه در شهرستان طبس، 7 موقوفه در بشرویه، سه موقوفه در بیرجند، سه موقوفه در قاین، دو موقوفه در سرایان، دو موقوفه در سربیشه، یک موقوفه در خضری و یک موقوفه در خوسف با نیت غدیر به ثبت رسیده است.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان