بحرین برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا اعلام آمادگی کرد


بحرین برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا اعلام آمادگی کرد

شاه بحرین گفت: منامه در مأموریت دریایی بین المللی که آمریکا با هدف برقراری امنیت دریانوردی در منطقه خلیج فارس قرار است تشکیل دهد، شرکت خواهد کرد.

به گزارش جماران؛ «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین روز دوشنبه در دیدار با «کنت مک کنزی» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در منامه از آمادگی این کشور برای پیوستن به ائتلاف دریایی در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، شاه بحرین افزود: منامه در مأموریت دریایی بین المللی که آمریکا با هدف برقراری امنیت دریانوردی در منطقه خلیج فارس قرار است تشکیل دهد، شرکت خواهد کرد.

حمد بن عیسی همچنین در این دیدار بر لزوم همکاری های مشترک نظامی و دفاعی با آمریکا تاکید کرد.

شاه بحرین همچنین گفت: منامه برای تامین امنیت گذرگاه های آبی و آزادی کشتیرانی در منطقه با ائتلافی که قرار است آمریکا تشکیل دهد همکاری خواهد کرد.

از سوی دیگر فرمانده سنتکام نیز از تلاش های شاه بحرین برای گسترش همکاری های دوجانبه قدردانی کرد.

آمریکا در یک ماه گذشته تلاش گسترده ای برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس انجام داد و در همین راستا، رایزنی های سیاسی و نظامی بسیاری با متحدان خود در سراسر جهان و به ویژه اروپا و آسیا انجام داد.

این طرح که از سوی برخی جناح های نظامی، امنیتی و سیاسی دولت ترامپ پیشنهاد شد، تاکنون نتیجه مشخصی نداشته و حتی دوستان و متحدان آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و شرق آسیا به صراحت با مشارکت در ائتلاف دریایی مورد نظر آمریکا مخالفت کردند.

تاکنون تنها انگلیس، رژیم صهیونیستی و کره جنوبی اعلام کردند، به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس خواهند پیوست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو اولین اجرای معین در ایران !