اخطار آمریکا به یونان در خصوص کمک به کشتی حامل نفت ایران


اخطار آمریکا به یونان در خصوص کمک به کشتی حامل نفت ایران

اسکای نیوز بنقل ازیک مقام آمریکایی نوشت: هر گونه تلاشی برای کمک به این تانکر نفتی ممکن است مصداق حمایت از گروه‌هایی تلقی شود که در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دارند.

به گزارش جماران؛ آمریکا در ادامه اعمال خصمانه خود علیه ایران به یونان هشدار داد: کمک به کشتی حامل نفت ایران مصداق حمایت از سازمان‌های تروریستی تلقی می‌شود.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که نتوانست خشم خود را از پیروزی حقوقی ایران و آزادی آدریان دریا ۱ پنهان کند، سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت که آزادی این نفتکش «مایه تاسف» است.

از سوی دیگر بامداد سه‌شنبه اسکای نیوز بنقل ازیک مقام آمریکایی نوشت: هر گونه تلاشی برای کمک به این تانکر نفتی ممکن است مصداق حمایت از گروه‌هایی تلقی شود که در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دارند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که نامش فاش نشده است، در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که چنین اقدامی «تبعات کیفری احتمالی» خواهد داشت.

نفتکش آدریان دریا ۱ در مورخ ۱۳ تیر ماه توسط نیروهای انگلیس و گارد دریایی منطقه جبل‌الطارق توقیف شد. آمریکا دولت محلی جبل الطارق را تحت فشار قرار داد تا توقیف این نفتکش ادامه یابد.

اما دیوان عالی جبل‌الطارق روز پنجشنبه رای به آزادی این نفتکش حامل نفت ایران داد.

«آدریان دریا ۱» بامداد دوشنبه از منطقه جبل‌الطارق خارج و وارد آبهای بین‌المللی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شمع سفره هفت سین | شمع سفره هفت سین 1403 که سفره هفت سینت رو میلیونی می کنه!