450 زندانی بحرینی دست به اعتصاب غذا زدند


450 زندانی بحرینی دست به اعتصاب غذا زدند

سازمان عفو بین الملل روز دوشنبه با اشاره به اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در بحرین اعلام کرد که بیش از 450 زندانی دراین کشور دست به اعتصاب غذا زده اند.

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبک تلویزیونی اللؤلؤه بحرین، عفو بین الملل در صفحه توییتر خود از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی بحرینی حمایت کرد.

عفو بین الملل نوشته است: بیش از ۴۵۰ زندانی در دو زندان الحوض الجاف و جو در اعتراض به ضرب و شتم، فقدان مراقبت های بهداشتی و درمانی و تخریب وسایل زندانیان دست به اعتصاب غذای جمعی زدند.

در همین رابطه، سازمان صلح برای دموکراسی و حقوق بشر نیز با انتشار توئیتی در صفحه شخصی این سازمان تاکید کرد که بیش از ۶۰۰ زندانی سیاسی برای توقف برخورد غیر انسانی با آن ها در زندان دست به اعتتصاب غذا زدند.

زندانیان بحرینی از دو روز پیش اعتصاب غذای خود را در زندان الحوض الجاف و جو آغاز کردند.

پیش تر جمعیت الوفاق بحرین از وجود پنج هزار زندانی سیاسی در این کشور خبر داده بود.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون شاهد موج اعتراض های مردمی است که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور هستند.

به گفته فعالان بحرینی، شمار زیادی از شخصیت ها و رهبران گروه های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندان های بحرین شکنجه شده اند.

رژیم آل خلیفه با حمایت دولت های غربی از جمله انگلیس و با کمک نظامیان عربستان و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراض های مسالمت آمیز مردمی این کشور را با شدیدترین شکل سرکوب می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شمع سفره هفت سین | شمع سفره هفت سین 1403 که سفره هفت سینت رو میلیونی می کنه!