به گزارش افکارنیوز،

تهیه پول تانخورده و سکه‌های نو در آستانه عید نوروز و نزدیکی عید غدیر خم با رونق فراوانی روبرو می‌شود که افراد برای تهیه آن سری به حوالی میدان فردوسی می‌زنند.

اخبار اقتصادی- دراین بین هرساله با نزدیک شدن به اعیاد خاصی، چون عید غدیر و نوروز برخی شعب شروع به عرضه پول نو می‌کردند اما با اینکه فردا عید غدیر است هنوز اطلاعیه ای در زمینه فروش پول نو اعلام نشده است به طوریکه چند روز مانده به عید شعب منتخب از سوی بانک مرکزی تعیین می شد.

در این بین نزدیکی به عید غدیر بهانه دست دلالان فروش پول نو داده و با بیان اینکه برخی اسکناس‌ها در بازار کمیاب هستند خریداران را سرکیسه می‌کنند.

با این حال برای تهیه پول نو سری به میدان فردوسی و خیابان منوچهری زدیم تا از آخرین وضعیت فروش پول‌های تا نخورده با خبر شویم.

با نگاهی به بساط دست فروشان در حاشیه خیابان مشخص می‌شود که اغلب فروش اسکناس‌های یک هزار تومانی و ۵۰۰ تومانی را برای عید غدیر خم در نظر گرفته اند.

یکی از دلال‌های مستقر درخیابان منوچری می‌گوید افراد در نزدیکی عید غدیر بیشتر خریدار سکه‌های ۵۰۰ تومانی، ۲۰۰ تومان و اسکناس‌های یک هزار تومانی و ۵۰۰ تومانی هستند.

البته در کنار پول‌های با رقم پایین اسکناس‌های ۲ هزار تومانی، ۵ هزار تومان و ۱۰ هزار تومانی دیده می‌شد، اما فروشنده تاکید کرد که این اسکناس‌ها در این روز‌ها خریدار چندانی ندارد و اغلب در عید نوروز استقبال می‌شود.

در بساط این دست فروش اسکناس‌هایی که از چرخه تولید خارج شدند نیز یافت می‌شد که با قیمت‌هایی بیشتر به فروش می‌رسید.

بررسی قیمت‌های اعلامی از چند دست فروش حاکی از آن است که هر بسته ۱۰۰ تایی ۱۰ هزار تومانی بین یک میلیون و ۴۰ تا یک میلیون و ۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

در این بین بسته‌های ۱۰۰ تایی ۵ هزار تومانی قیمتی بین ۵۲۵ هزار تومان تا ۵۳۵ هزار تومان دارد و بسته‌های ۱۰۰ تایی ۲ هزار تومانی ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

در بین پول‌های تانخورده بسته‌های هزار تومانی که با تقاضای بیشتری همراه است بین ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزار تومان فروخته می‌شود و بسته‌های ۵۰۰ تومانی اسکناس به دلیل توقف تولید با قیمتی بیشتر در حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

همچنین سکه‌های ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی نیز در بسته‌های ۶۰ تایی به فروش می‌رسد که در بین دلالان قیمت‌های متفاوتی دارد در این بین برای خرید بسته‌های ۵۰۰ تومانی که ۳۰ هزار تومان ارزش دارد حدودا ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان باید پرداخت شود.

لازم به ذکر است که برای خرید بسته‌های ۶۰ تایی ۲۰۰ تومانی که ۱۲ هزار تومان قیمت دارد باید حدود ۲۰ هزار تومان هزینه پرداخت کرد.

گفتنی است سکه‌های ۱۰۰ تومانی در بازار کمتر یافت می‌شود برای خرید بسته‌های ۶۰ تایی باید ۱۰ هزار تومان هزینه پرداخت کرد.