به گزارش خبرگزاری برنا؛ مسلم رحمانی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر از 37 شهر استان، 36 شهر دارای گاز هستند، گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز روستایی به 96 درصد رسیده و 414 روستای استان دارای گاز هستند، همچنین 99 درصد خانوار شهری از نعمت گاز بهره مند هستند .

وی با اشاره به اجرای پروژه گازرسانی در سطح استان عنوان کرد: تا امروز میزان شبکه گذاری در سطح استان بوشهر 6 هزار و 480 کیلومتر بوده و بیش از 400 کیلومتر خط تغذیه و انتقال اجرا شده است، و همچنین 202 هزار انشعاب در سطح شهرها و روستاها اجرا کرده ایم و 195هزار مشترک در شهرها و روستاها از این نعمت استفاده می‌کنند به این معنی که مصرف کننده گاز هستند .

مدیرعامل شرکت گاز بوشهر با اشاره به اینکه 98 درصد مصرف گاز بوشهر صنعتی است، افزود: موقعیت استان بوشهر و استقرار صنایع بزرگ در منطقه عسلویه و شهرستان‌های کنگان و دیر باعث شده یکی از اهداف استراتژیک گازرسانی باشد .

رحمانی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 87 تا امروز بالغ بر 700 میلیارد تومان بودجه در بحث گازرسانی به شهرها و روستاها و صنایع در استان بوشهر هزینه شده است .

این مقام مسئول اظهار کرد: یکی از بزرگ ترین پروژه‌های شرکت ملی گاز ایران، گازرسانی به جزیره شیف از بستر دریا با روش HDD (حفاری جهت دار افقی) است که با متراژ یک هزار و 800 متر برای اولین بار در ایران و خاورمیانه انجام شد.

وی افزود: این پروژه از لحاظ فنی و مهندسی و نحوه اجرا حائز اهمیت بوده و مسیر اجرای پروژه بستر دریا بوده که به صورت عادی امکان حفاری دشوار بوده اما توسط پیمانکار و جوانان داخلی در کمترین مدت زمان تعریف شده (کمتر از 7 ماه) به بهره برداری رسید .

مسلم رحمانی تصریح کرد: هزینه گازرسانی به جزیره شیف بالغ بر 10 میلیارد تومان بوده که با قرار گرفتن در خوشه گازرسانی به روستاهای استان بوشهر تحقق یافت .

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با بیان اینکه گازرسانی به صنایع از پروژه های بزرگ شرکت گاز است، ادامه داد: در حال حاضر 6 نیروگاه بزرگ استان، و کلیه پتروشیمی های منطقه عسلویه نیز در قالب دو قرارداد پتروشیمی مبین و دماوند از نعمت گاز برخوردار هستند و ارزش افزوده بسیار بالایی را برای کشور ایجاد می کنند .

وی یادآور شد: گازرسانی پتروشیمی متانول کاوه در دیّر سال گذشته به بهره برداری رسیده است که در حال حاضر برای تولید متانول از گاز استفاده می کنند.

این مسئول اظهار کرد: گازرسانی به شهرک‌های صنعتی از برنامه‌های شرکت گاز بوده که در این راستا تمامی شهرک‌های فعال استان شامل بوشهر، برازجان و بندرریگ که بیش از 85 درصد صنایع فعال استان در این شهرک‌ها استقرار دارند و تا پایان سال گذشته گازرسانی آنها به اتمام رسیده است.

رحمانی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد کشور در سال 96 گازرسانی به 185 صنعت، در برنامه شرکت گاز استان بوشهر قرار داده شده بود که از محل بند ق تبصره 2 بودجه سال 93 در راستای کمک به صنایع مصرف کننده سوخت مایع و برای جایگزینی این اختیار به استانها داده شد که از محل صرفه جویی سوخت مایع نسبت به گاز، گازرسانی به صنایع انجام شود؛ در حال حاضر 154 صنعت از این میزان اجرایی و به شبکه گازرسانی کشور متصل شده است.

مدیرعامل شرکت گاز بوشهر یادآور شد: بالغ بر 10میلیون لیتر در سال صرفه جویی سوخت مایع برای این 150 صنعت گازرسانی شده محقق گردیده و 31 صنعت باقیمانده نیز تا پایان سال 98 به اتمام خواهد رسید که با به اتمام رسیدن این 185 صنعت بزرگ و کوچک مستقر در سطح استان بالغ بر 13 میلیون و 500 هزار لیتر سوخت مایع صرفه جویی خواهد شد.