تعیین تکلیف 143 روستا واقع در حریم رودخانه‌های خوزستان


تعیین تکلیف 143 روستا واقع در حریم رودخانه‌های خوزستان

استاندار خوزستان با انتقاد از کند بودن روند پرداخت خسارت های کشاورزان آسیب دیده از سیلاب اخیر، گفت: اگر شرایط به همین روال پیش برود، 8 ماه زمان می برد تا همه پرونده ها پرداخت شود.

استاندار خوزستان با انتقاد از کند بودن روند پرداخت خسارت های کشاورزان آسیب دیده از سیلاب اخیر، گفت: اگر شرایط به همین روال پیش برود، 8 ماه زمان می برد تا همه پرونده ها پرداخت شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان که امروز 28 مردادماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت جبران خسارت های مناطق سیل زده استان اظهار کرد: تا کنون 3 هزار پرونده مربوط به جبران خسارت های حوزه کشاورزی پرداخت شده است، اما روند این پرداخت ها بسیار کند است و اگر شرایط به همین روال پیش برود، 8 ماه زمان می برد تا همه پرونده ها پرداخت شود.

وی افزود: این کند بودن روند پرداخت خسارت های بخش کشاورزی باعث می شود تا مردم خسارت های خود را با تاخیر بسیار دریافت کنند. در این زمینه تلاش خواهیم کرد تا روند پرداخت ها با سرعت بسیار خوبی انجام شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مشکل کند بودن روند پرداخت خسارت ها در این حوزه بحث پژوهشگاه فضایی به منظور بررسی دقیق خسارت های اعلام شده و همچنین ناهماهنگی هایی است که وجود دارد. در این زمینه قرار است تا موضوع را به دولت و ستاد بازسازی کشور اعلام کنیم تا روند با سرعت بیشتری پیش برود.

شریعتی ادامه داد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا هرچه سریعتر و منظم تر پرونده ها به استان ابلاغ شود تا بتوانیم نسبت به پرداخت خسارت ها اقدام کنیم؛ زیرا استان در این بخش به روز است و به محض ابلاغ خسارت کشاورزان به آن ها پرداخت می شود.

وی گفت: کار ساخت و تعمیر واحدهای آسیب دیده از سیلاب آغاز شده، اما فاز دوم اعتبارات ابلاغ نشده است تا بتوانیم کار بازسازی را در باقی واحدها آغاز کنیم. در این زمینه این اعتبارات از سوی بانک مرکزی به بانک های عامل کشور ابلاغ شده است و امیدواریم هرچه سریعتر به بانک های استان این اعتبارات ابلاغ شود.

شریعتی بیان کرد: بنا است تا بنیاد مسکن هرچه سریعتر پرونده ها را به بانک ها ارسال کند تا بانک ها بررسی های لازم را انجام دهند و به محض واریز اعتبارات نسبت به اعطای تسهیلات به پرونده های معرفی شده اقدام شود تا زمان زیادی برای این کار هدر نرود.

وی ادامه داد: 143 روستا که در حریم و بستر رودخانه ها قرار داشته اند تعیین تکلیف شده اند و مشخص شده تا درجا سازی آن ها به چه شکلی انجام بگیرد. در این زمینه 57 روستای دیگر باقی مانده است که در خصوص آن ها تا هفته آینده بررسی های لازم انجام می گیرد و شرایط ساخت آن ها نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

شریعتی با بیان اینکه عمده دایک های مرزی بسته شده اند، گفت: اگر اقدامات به شکلی که اکنون در حال انجام هستند پیش رود، می توان گفت که از نحوه انجام کار در بنیاد مسکن و دیگر دستگاه های اجرایی استان نسبتا راضی هستیم. در این گرما نیروی کار کم و شرایط دشوار است، همچنین بتن نیز در این گرما مشکلاتی دارد و نمی توان در هر دمایی به صورت ایمن آن را اجرا کرد.

استاندار خوزستان در خصوص زلزله مسجدسلیمان عنوان کرد: در این زمینه اعتبارات مورد نیاز ابلاغ و تخصیص داده شده است و آماده هستیم تا بانک عامل معرفی شود. بنیاد مسکن نیز کمیته های خود را به منظور ساخت و تعمیر واحدهای آسیب دیده تشکیل داده است تا به محض مشخص شدن بانک عامل نسبت به بازسازی و تعمیر واحدها اقدام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش یمن به بیانیه شورای امنیت