درخواست ترامپ برای کاهش بهره بانکی در آمریکا


"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اختلافات خود با «فدرال رزرو» از این بانک خواست...

درخواست ترامپ برای کاهش بهره بانکی در آمریکا

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اختلافات خود با «فدرال رزرو» از این بانک خواست تا نرخ بهره را حداقل یک درصد کاهش دهد.

به گزارش ایرنا ترامپ دوشنبه در پیامی توئیتری در انتقادی تازه از «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) نوشت: به رغم بی‌بصیرتی وحشتناک جروم پاول و فدرال رزرو، اقتصاد ما بسیار قوی است.

رئیس جمهوری آمریکا بخشی دیگر از انتقادات خود را متوجه دموکرات‌ها کرد و گفت: دموکرات‌ها به دلیل مقاصد و نیاتی که برای انتخابات ۲۰۲۰ دارند، تلاش می‌کنند نشان دهند که اقتصاد در وضعیت بدی قرار دارد. این بسیار خودخواهانه است. دلار ما به قدری قوی است که متاسفانه به بخش‌های دیگری از دنیا لطمه می‌زند.

ترامپ همچنین نوشت: نرخ بهره بانکی فدرال رزرو باید در باید دوره کوتاه دستکم یک درصد کاهش پیدا کند. شاید برخی سیاست‌های تسهیل کمّی هم نیاز باشد. اگر این اتفاق بیفتد اقتصاد ما حتی بهتر می‌شود و اقتصاد جهانی به خوبی و به سرعت بهبود می‌یابد. آفرین بر همه.

«تسهیل کمّی» یک سیاست نامتعارف پولی است که معمولا در شرایطی اتخاذ می‌شود که تورم منفی یا بسیار پایین بوده و یا سیاست‌های انبساط پولی غیرموثر شده است.

ترامپ پیش از این نیز بارها از فدرال رزرو و پاول به دلیل افزایش نرخ بهره بانکی انتقاد کرده بود. اما این نخستین بار است وی خواستار کاهش شدید نرخ بهره تا یک درصد شده است.

طبق گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده رشد اقتصادی آمریکا در ماه‌های اخیر کُند شده است. همچنین برنامه ترامپ برای اعمال تعرفه‌های تازه علیه کالاهای چینی موجب سقوط ارزش سهام در بازارهای آمریکا، آسیا و اروپا و کاهش بهای نفت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جهان در آستانه مارپیچی هولناک قرار دارد/ آیا جنگ جهانی سوم در تایوان کلید می خورد؟