قیمت مرغ به 14 هزار و 500 تومان رسید


قیمت مرغ به 14 هزار و 500 تومان رسید

عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده با افت 400 تومانی نسبت به ابتدای هفته 10 هزار و مرغ گرم در خرده‌فروشی‌ها 14 هزار و 500 تومان است. نوشته قیمت مرغ به 14 هزار و 500 تومان رسید اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده با افت ۴۰۰ تومانی نسبت به ابتدای هفته ۱۰ هزار و مرغ گرم در خرده‌فروشی‌ها ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، عظیم حجت، عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش ۴۰۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری، ۱۰ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی‌ها ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی تناسب میان عرضه و تقاضا ناشی از کاهش تنش‌های گرمایی و وزن‌گیری مناسب لاشه را دلیل اصلی افت قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: در بسیاری از استان‌ها مرغداران به سبب همکاری با ستاد تنظیم بازار، قیمت هر کیلو مرغ را در ۲ روز گذشته ۴۰۰ تومان کاهش دادند.

حجت قیمت فعلی مرغ زنده و مرغ گرم در خرده‌فروشی‌ها را متناسب با هزینه‌های تولید دانشت و گفت: فروش با نرخ‌های کمتر و ضرر و زیان مرغداران در فروش هر کیلو مرغ در بلندمدت به نفع تولیدکننده و مصرف کننده نیست، از این رو انتظار می‌رود که قیمت مرغ در همین حد باقی بماند تا با کمبود عرضه در ماه‌های آتی روبرو نشویم.

عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با کاهش تنش‌های گرمایی و افزایش وزن‌گیری لاشه در واحد‌های مرغداری پیش‌بینی می‌شود که نوسان شدیدی در بازار اتفاق نیفتد.

وی نرخ مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت:هم‌اکنون تفاوت قیمت کنجاله سویا در بازار آزاد با نرخ مصوب به ۵ درصد رسیده است، اما در خصوص کیفیت برخی محموله‌های ذرت و ارسال بار همچنان مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

به گفته حجت، با توجه به گسترش بیماری نیوکاسل و افزایش تلفات از مسئولان ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود که تجدید نظری در نرخ مصوب مرغ اعمال کنند تا استمرار تولید برای مرغداران توجیه اقتصادی داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت جوجه یک‌روزه در هفته‌های اخیر روند نزولی به خود گرفته است، بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی بازار، مرغداران گوشتی استقبالی به جوجه‌ریزی ندارند که همین امر بر افت قیمت جوجه یک‌روزه در بازار تاثیر گذاشته است.

وی در پایان قیمت مرغ را تابع سیستم عرضه و تقاضا دانست و گفت: از مسئولان ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود دخالتی در امر قیمت‌گذاری نداشته باشند چرا که همانند سایر کالا‌ها بازار مرغ باید تابع سیستم عرضه و تقاضا باشد تا مرغداران بتوانند با خیال آسوده به تولید ادامه دهند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مردی پس از 70 سال زندگی در محفظه آهنی از دنیا رفت + عکس