آغاز عرضه نخستین خودرو با سقف مجهز به سلول خورشیدی در کره


آغاز عرضه نخستین خودرو با سقف مجهز به سلول خورشیدی در کره

ایتنا - خودروی سوناتا هیبرید جدید کمپانی خودروسازی خوش‌نام هیوندای با سقف مجهز به پنل‌های خورشیدی هم‌اکنون در کشور کره آماده است و به‌زودی به امریکای شمالی خواهد رسید.

کمپانی هیوندای در پاییز گذشته از برنامه‌های خود برای تجهیز اتومبیل‌هایش به سلول خورشیدی رونمایی کرد و هم‌اکنون اولین خودروی مجهز به این فناوری آماده شده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، خودروی سوناتا هیبرید جدید کمپانی خودروسازی خوش‌نام هیوندای با سقف مجهز به پنل‌های خورشیدی هم‌اکنون در کشور کره آماده است و به‌زودی به امریکای شمالی خواهد رسید. هیوندای امیدوار است که با پشتیبانی از این فناوری بتواند به کارآمدی سوختی و کاهش گاز دی‌اکسید کربن در طبیعت کمک کند.
آغاز عرضه نخستین خودرو با سقف مجهز به سلول خورشیدی در کره

پنل‌های خورشیدی به‌کاررفته در سقف این خودرو می‌توانند در طول یک روز باتری آن را 30 الی 60 درصد شارژ کنند. این فناوری با 60 ساعت شارژ روزانه می‌تواند مسافت رانندگی خودرو را در سال تا 1300 کیلومتر افزایش بدهد.

البته این میزان ممکن است زیاد به نظر نرسد اما می‌تواند نشانی از این باشد که سقف‌های خورشیدی پتانسیل این را دارند صنعت خودروهای هیبریدی را با تحولی عظیم روبرو کنند. آمار به‌دست‌آمده همچنین شاهدی بر آن هستند مه پنل‌های خورشیدی به‌کاررفته در سقف خودروها تنها به برندهای لوکس محدود و خودروهای آزمایشی محدود نخواهند بود و استفاده آن روی خودروهای معمولی شهری نیز به‌راحتی امکان‌پذیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403