آب‌های گوارای چشمه‌های آلپ از گلوی کی پایین می‌رود؟


آب‌های گوارای چشمه‌های آلپ از گلوی کی پایین می‌رود؟

روز گذشته منصور عالی‌پور، نایب‌رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان این‌که عرضه برخی کالاهای لوکس با قیمت‌های بسیار بالا، ذهن مردم را مشوش می‌کند، از جمع‌آوری آب‌معدنی‌های فرانسوی ۵۰‌هزار تومانی که در برخی فروشگاه‌ها عرضه می‌شد، خبر داد.

این موضوع درحالی رخ می‌دهد که عزیزی، رئیس انجمن صنایع غذایی در این رابطه به «شهروند» می‌گوید: «جمع‌آوری کالاهای لوکس از فروشگاه‌های ایرانی قانونی نیست و هیچ قانونی در این رابطه وجود ندارد، چراکه در جامعه اقشار مختلفی زندگی می‌کنند و هر فرد بنا بر توانایی مالی‌ای که دارد، کالای مورد نظر خود را خریداری می‌کند.»

اما اگر قانونی در این رابطه وجود ندارد، چرا آب معدنی‌های فرانسوی از فروشگاه‌ها جمع‌آوری شده‌اند؟ پیمان فروهر، رئیس انجمن آب معدنی در رابطه با این موضوع به «شهروند» می‌گوید: «‌سال گذشته، سازمان غذا و دارو مجوز واردات آب معدنی به کشور را تعلیق کرد و تنها اجازه ترخیص محموله‌های آب معدنی‌ها را داد که در گمرک مانده بودند؛ زیرا زمانی که آب معدنی مجوز واردات داشت، انتقاداتی به این موضوع صورت گرفت، به همین جهت در راستای حمایت از تولید داخلی، ورود آنها به کشور ممنوع شد.»

فروهر با اشاره به قیمت پایین آب‌های بسته‌بندی ایرانی توضیح داد: «وجود آب معدنی‌های خارجی به صنعت ما آسیبی نمی‌زند، زیرا مردم توان خرید آب بسته‌بندی تولید داخل را با قیمت٣٥٠٠تومان هم ندارند، چه برسد به این‌که برند ٥٠هزار تومانی بخرند، حتی با نگاه ریزبینانه‌تری بهتر است چنین محصولاتی در کنار محصولات ما قرار گیرند تا مردم متوجه شوند تا چه میزان قیمت‌های تولید داخلی ارزان‌تر از آب معدنی‌های خارجی است.»

فروهر یادآور شد: «بسیاری از آب‌های بسته‌بندی گرانقیمت خارجی به صورت قاچاق به ایران وارد می‌شوند و آنها با تبلیغاتی چون؛ آب سالم کوه‌های آلپ و نظیر این تبلیغات و با توجه به برندی که داشته‌اند، توانسته‌اند جایگاهی درمیان مردم پیدا کنند. اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد، آن‌که جامعه آماری ما تنها یک قشر خاص نیست و ما تمامی اقشار را درنظر می‌گیریم.»

آب معدنی‌های لاکچری چه ویژگی‌هایی دارند؟

آب‌های معدنی لاکچری در ایران چند برند جهانی هستند؛ آب معدنی‌های واس که در ایران عرضه‌ می‌شود، در کشور نروژ و در شهری به همین نام تهیه می‌شود و به سرتاسر دنیا ارسال می‌شود. قیمت هر بطری‌ آب معدنی واس حدودا ٤ دلار است که در حدود ١,٢دلار آن سود شرکت است.

اویان یکی دیگر از شرکت‌های محبوب آب معدنی است که شهرت آن به دلیل همکاری با طراح‌ها و هنرمندان معروف است. آب‌های استفاده شده توسط اویان از چشمه‌های آلپ در فرانسه تهیه شده و در طول ‌سال طراحی بطری‌های آن را هنرمندان محبوب با توجه به مناسبت‌های مختلف طراحی می‌کنند. با ٧دلار به ازای هر بطری می‌توانید آب معدنی این برند را بخرید.

باران تاسمانی یکی دیگر از این برندهاست. تفاوت این برند از آب‌های معدنی دیگر در این لیست این است که شرکت تولید‌کننده ادعا می‌کند «باران تاسمانی» آر چشمه‌های معدنی تهیه نشده است بلکه مستقیما از آسمان و آب باران تهیه می‌شود. تمیزترین آب‌ها از دورافتاده‌ترین نقطه‌ها در دنیا جمع‌آوری شده و پس از تصفیه کامل در بطری‌های لوکس به فروش می‌رسد. هر بطری آب باران تاسمانی تقریبا ١٠دلار قیمت دارد که در حدود ٣دلار آن سود شرکت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد