رویترز: دولت ونزوئلا پیشنهاد مخالفان را به صورت مشروط پذیرفت


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) , خبرگزاری رویترز به نقل از ...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما , خبرگزاری رویترز به نقل از چهار منبع که اسمشان فاش نشد گزارش داد : متحدان نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در گفتگو با مخالفان درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه های آتی صحبت کرده اند.

این منابع گفتند سیاستمداران مخالف در هفته جاری میلادی برای صحبت با مقامات آمریکا به واشنگتن سفر خواهند کرد.
مادورو و یک هیات به نمایندگی از خوآن گوایدو رئیس مخالفان در حال دیدار با هدف یافتن راه حلی برای بن بست سیاسی در این کشور هستند که دچار فروپاشی اقتصادی ناشی از تورم سنگین شده است.
این منابع که خواستند ناشناس بمانند گفتند هیات گوایدو پیشنهاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شش تا 9 ماه آینده بر اساس شروطی شامل تغییر شورای انتخابات و دادگاه عالی داده است.
یکی از این منابع گفت دولت ونزوئلا به صورت تئوریک با این انتخابات موافقت کرده بود مشروط بر این که آمریکا تحریم اقتصادی را بردارد، مادورو اجازه شرکت در این انتخابات به عنوان نامزد حزب سوسیالیست داشته باشد و این انتخابات هم در فاصله یک سال برگزار شود.
با این حال، دولت ونزوئلا از آن زمان در اعتراض به دور تازه ای از تحریم های آمریکا از این گفتگوها خارج شده و هیچ تاریخ جدیدی برای ازسرگیری این مباحثات تعیین نشده است.
دو نفر از این منابع گفتند مقامات آمریکا از انتخابات حمایت کرده اند اما مشروط بر این که مادورو در آن نامزد نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر