خواص سنگ آمیتیس چیست؟


خواص سنگ آمیتیس چیست؟

سنگ جواهر آمیتیس یک کریستال شش وجهی است و یکی از انواع کانی‌های کوارتز که در بسیاری از نقاط جهان یافت می‌شود.

به گزارش مشرق، برخی از حکما براین باروند که سنگ آمیتیس سبب تقویت اراده شده و به دلیل بالا بودن سطح بالای انرژی آن خواص فراوانی را برای این سنگ ذکر کرده اند.

بیشتر بخوانید:

خواص سنگ آمیتیس چیست؟

سنگ آمیتیس چیست؟

سنگ جواهر آمیتیس یک کریستال شش وجهی است و یکی از انواع کانی‌های کوارتز محسوب شده و در بسیاری از نقاط جهان یافت می‌شود. رنگ ارغوانی سنگ جواهر آمیتیس از محدوده صورتی تا بنفش متغیر است و آن را را با عنوان روح سنگ نیز می شناسند که این موضوع به دلیل سایه‌های بنفش موجود در آن است. نام دیگری که به سنگ آمیتیس اختصاص می‌دهند، چاکرای تاج است، زیرا این سنگ جواهر نمادی از اتصال به عشق، انرژی و قدرت است.

این مطلب را از دست ندهید: معرفی سنگ متولدین ماهها و خواص سحری و درمانی آنها!

سنگ جواهر آمیتیس زمانی که به عنوان جواهراتی مانند حلقه، گردنبند، دستبند، آویز و یا گوشواره مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود. شما همچنین می‌توانید از این سنگ به عنوان زینتی برای لباس خود استفاده کنید و یا قطعه‌ای از آن را درون جیب خود به همراه داشته باشید. مهمترین ذخایر آمتیست در برزیل، با عنوان آمتیست «پالمیرا» ریوگراندوسول و آمتیست «مارابا»‌ی پارا هستند. دیگر ذخایر آمتیست در کشورهای بولیوی، کانادا، هند، ماداگاسکار، مکزیک، میانمار (برمه)، نامیبیا، روسیه، سریلانکا، ایالات متحده (آریزونا)، اروگوئه و زامبیا واقع شده اند.

رنگ آمتیست به دلیل وجود ناخالصی‌های آهن و آلومینیوم پدید می‌آید. این رنگ‌ها از بنفش و یاسی تا بنفش قرمز روشن متفاوت هستند.

این مطلب را از دست ندهید: شهاب سنگ چیست؟

رنگ‌های تیره‌تر ارزشمندتر هستند، به ویژه بنفش کامل با رگه‌های صورتی. آمتیست «سیبری» با رنگ بنفش تیره و رگه‌های قرمز و آبی بالاترین قیمت‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. آمتیست سبز رنگ به واسطه‌ی پردازش گرما تولید می‌شود، اما به دلیل معروفیت رنگ بنفش آمتیست، آمتیست سبز رنگ از معروفیت چندانی برخوردار نیستند.

خواص سنگ آمیتیس چیست؟

بررسی خواص و روانشناسی رنگ بنفش

بنفش رنگ روحانیت، عزت نفس و وقار است. رنگی مفید برای غالب افرادی که برای افکار، احساسات یا جسم خود ارزش قائل نیستند. این افراد اگرچه می‌توانند به دیگران عشق بورزند، اما قادر به دوست داشتن خود نیستند. بنفش رنگی همبسته با بصیرت و خودِ برتر است. رنگی الهام بخش؛ که بسیاری از موسیقی دانان، شعرا و نقاشان اذعان داشته‌اند که بزرگترین لحظات الهام بخش آن‌ها زمانی به سراغشان آمده که در محاصره‌ی پرتو بنفش بوده‌اند. رنگ بنفش برای اختلالات روانی مثل شیزوفرنیا و جنون بسیار مفید است.

این مطلب را از دست ندهید: اسراری شگفت انگیز از رنگ بنفش + بررسی تفاوت بین رنگ بنفش و ارغوانی

برخی از ویژگی‌های عمده شخصی که رنگ بنفش را در اولویت رنگ‌های انتخابی خود قرار می‌دهد روحیه‌ای شاعرانه؛ و رومانتیک، دوستدار هنر و زیبایی و متکی بودن به دیگران را شامل می‌شود. این شخص خواستار دست یافتن به یک رابطه‌ی جادویی است. او نه تنها می‌خواهد به خودش عظمت ببخشد بلکه خواستار افسون شدن شادمانی دیگران هم هست تا بتواند درجه‌ای از سحر را در مورد آن‌ها به کار برد.

خواص سنگ آمیتیس چیست؟

خواص سنگ آمیتیس

سنگ آمیتیس سبب تقویت اراده شده و حکما بر این عقیده هستند که استفاده از این سنگ برای ترک عادات ناپسند بسیار مفید است؛ بنابراین معتادانی که قصد ترک مواد مخدر، سیگار و یا مشروبات الکلی را دارند، از این. سنگ استفاده می‌کنند. همچنین این سنگ به دلیل ارتباط با چاکرای پیشانی و تاج، برای رفع دردهای ناشی از میگرن و سردردهای عصبی و نیز بهبود حمله های عصبی به ویژه صرع، بسیار مفید است. علاوه بر آن، برای رفع بی خوابی و کابوس نیز سفارش می‌کنند که آن را زیر بالش بگذارند و بخوابند.

سنگ آمیتیس با رنگ بنفشی که دارد. ارزش فوق العاده‌ای در شفا بخشی، خصوصا در زمینه درمان با رنگ‌ها دارد. زدودن انرژی منفی، از دیگر ویژگی‌های آمیتیست است که آن را به انرژی‌های مثبت تبدیل می‌کند. تکه‌ای از سنگ آمیتیست را در گوشه‌ای از اتاق یا محل کار خود قرار دهید تا علاوه بر پراکنده شدن انرژی‌های مثبت در فضا و ذهن و روح شما، به تعادل و آرامش دست یابید و از تشویش، اضطراب و هراس، دور گردید.

سنگ جواهر آمیتیس در واقع یک تولیدکننده میدان مغناطیسی است و از آنجایی که بدن هم دارای یک میدان مغناطیسی درون خود است، امکان تبادل انرژی بین بدن و سنگ آمیتیس فراهم می‌شود و هنگامی که شما برای چند ثانیه در برابر میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط این سنگ قرار بگیرید، به این ترتیب می‌توانید میدان مغناطیسی طبیعی بدن خود را بهبود ببخشید. سنگ جواهر آمیتیس از خواص درمانی بی شماری برخوردار است که ناشی از سطح بالای انرژی موجود در آن است.

سنگ آمیتیس می‌تواند به عنوان منبع بی نهایتی از قدرت مورد استفاده قرار گیرد که تأثیر بسیار خوبی روی ذهن و روح و روان دارد. رنگ بنفش و زیبای سنگ آمیتیس هم می‌تواند به عنوان یکی از مناسب‌ترین منابع برای رنگ درمانی مورد استفاده قرار گیرد. رنگ درمانی توسط این سنگ به شیوه دور کردن استرس و احساسات منفی از بدن صورت می‌پذیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس