اجرای شبکه فاضلاب شاهرود 35 درصد پیشرفت دارد


اجرای شبکه فاضلاب شاهرود 35 درصد پیشرفت دارد

شاهرود - ایرنا- با گذشت حدود 11 سال از شروع شبکه فاضلاب شهر شاهرود ، به دلیل اختصاص نیافتن اعتبار هنوز 35درصد از این طرح اجرا شده است.

مدیر آب و فاضلاب شهری شاهرود شامگاه دوشنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: با اجرای کامل شبکه فاضلاب می توان ۸۰ درصد آب تولیدی را به چرخه مصرف بازگرداند.
ابراهیم باقری اظهار داشت: با وجود اینکه تاکنون شبکه فاضلاب شهر شاهرود به طور کامل اجرا نشده اما کمتر از ۳۰ لیتر بر ثانیه پساب به دست می آید که برای استفاده بخش خصوصی در استخر ذخیره می شود.
وی با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۸۰۰ مشترک فاضلاب در شهر شاهرود، یادآور شد: اداره آبفای شاهرود علاوه بر این شهر، پنج شهر و هشت روستای تابعه شهرستان را با ۸۹ هزار مشترک زیر پوشش خود دارد.
وی طول شبکه توزیع آب در مجموع شهرستان را ۸۳۸ کیلومتر و طول خط انتقال را ۱۶۱ کیلومتر عنوان کرد و گفت: طول شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب و نیز خط انتقال آن نیز در سطح شهر به ترتیب ۱۰۲ و ۱۳ کیلومتر است.
مدیر آبفای شاهرود همچنین با اشاره به مشکل کمبود آب در تابستان امسال، تصریح کرد: نیاز آبی شاهرود در اوج مصرف ۷۵۰لیتر درثانیه است، اما بیشترین میزان تولید آب این شهر ۶۰۰ لیتر است.
باقری با تاکید بر اینکه در شهرهای تابعه مشکل کمبود آب وجود ندارد، یادآور شد: امسال متاسفانه در شاهرود وضعیت به نسبت سال قبل بدتر بود و یکی از دلایل آن گرمای بی سابقه با مدت زمان ماندگاری طولانی بود به طوری که به دلیل بالا بودن مصرف شبانه، برخلاف سال های قبل امکان ذخیره آب در شب وجود نداشت.
وی گفت: با همکاری مسئولان شهرستان چاه های آب شرکت البرز شرقی، دانشگاه های صنعتی و علوم پزشکی، راه آهن و شرکت سیمان به طور موقت در اختیار آبفا قرار گرفت که توانست حدود ۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود را جبران کند.
مدیر آب و فاضلاب شهری شاهرود با اشاره به تلاش این اداره برای مدیریت مصرف آب در شهر ابراز داشت:۲۶ شیر فشارشکن، فشار آب را در سطح شهر کنترل می کند.

باقری با بیان اینکه شهرداری به طور موقت تا پایان تابستان آبیاری فضای سبز از انشعاب شبکه را قطع و با تانکر در حال آبیاری است، افزود: پلیس آب نیز در قالب چهار گروه در سطح شهر فعال شده است.
وی ادامه داد: برگزاری نشست با مسئولان اداره ها برای مدیریت مصرف آب، نشست با روحانیان شاهرود برای دعوت از مردم به مصرف صحیح، حضور در مدرسه ها، ارسال پیامک انبوه به شهروندان و توزیع شیرهای کاهنده مصرف و شیرهای پدالی و الکترونیکی در اداره ها از دیگر اقدامات انجام شده در راستای مدیریت مصرف آب بود.
مدیر آبفای شاهرود همچنین درباره تاثیر بارندگی های امسال در تامین منابع آبی نیز گفت: بارش های امسال در کوتاه مدت حتی یک قطره نیز بر میزان آبدهی چاه ها تاثیر نداشته و تنها باعث شد چاه های کشاورزی دستکم یک ماه دیرتر روشن شود.
باقری همچنین با اشاره به افتتاح ۱۳ طرح آبفا با اعتبار ۴۱۰ میلیارد ریال در هفته دولت امسال تصریح کرد: عملیات اجرایی چند طرح دیگر نیز با برآورد اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز می شود.
۷۳۵۹/۶۱۶۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟