پروژه های علمی دانش آموزان البرز درجشنواره کشوری برگزیده شدند


پروژه های علمی دانش آموزان البرز درجشنواره کشوری برگزیده شدند

کرج – ایرنا- پنج پروژه علمی از دانش آموزان ابتدایی استان البرز در هشتمین جشنواره جابربن حیان در سال تحصیلی 98-97  برگزیده کشوری شدند.

جشنواره جابربن حیان یکی از مهم ترین دستاوردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که با هدف تقویت روحیه کنجکاوی و پرسشگری، تمرین مهارت های زندگی، پرورش تفکر فلسفی و تقویت حقیقت طلبی و خداجویی در مدارس ابتدایی برگزار می شود.
این جشنواره یک رقابت سالم و هیجان انگیز علمی بین دانش آموزان ابتدایی است که ارتباط دوسویه بین معلم و دانش آموزان برقرار می کند.
طرح جابربن حیان می تواند زمینه ای برای تحقق اهداف عالی شورای آموزش و پرورش به ویژه در زمینه های آشنایی با نحوه ی یاد گیری، محافظت از محیط زیست، ایجاد کنجکاوی در دانش آموزان نسبت به شناخت پدیده ها، خلاقیت بیشتر دانش آموزان، کمک به یادگیری گروهی و تقویت مهارت پژوهش و فعالیت های حل مساله باشد.
سرپرست معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: طرح سمفونی شکوهمند حیات ازدبستان نیلوفران آموزش و پرورش ناحیه یک کرج توسط رونیا مختابادی، پریسان مشکاتی و صبا مسجد جامعی برترشناخته شد.
محرمعلی الهویی خاطرنشان کرد: طرح اثر انگشت عناصر از دبستان شاهد حضرت زینب شهرستان ساوجبلاغ هم با فعالیت نازنین زهرا زارعی، نازنین فاطمه زارعی و پارلا سنجری حائز رتبه کشوری شد.
وی یادآورشد: نگار سالمی از دبستان آفرینش نو آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج طرح با قورمه سبزی موبایل شارژکن ساخته شد.
وی گفت: طراحی و ساخت فسیل های تمام شدنی از دبستان شهید علوی فر آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد هم توسط آتنا تک روستا، تینا تک دهقان و ترنم مافیان در جشنواره کشوری جابربن حیان برترشد.
الهویی در ادامه به تفاوت این طرح با دیگر طرح ها را بالابودن تعداد فراگیران و اهدافی که در بحث آموزش ابتدایی در بحث جابر دنبال می کنند که همان سوق دادن دانش آموزان به تفکر و پژوهش و کسب مهارت های علوم پایه می باشد ذکر کرد.
وی بیان داشت: کیفیت بخشی به آموزش و تحقق اهداف دانشی، مهارتی و روش های علمی -پژوهشی، استفاده از روش حل مساله و مشارکت دانش آموزان در یادگیری را از مهم ترین شاخصه های جشنواره جابربن حیان ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۸۶۸ دانش آموز مقطع تحصیلی ابتدایی البرز در مرحله آموزشگاهی جشنواره ملی جابربن حیان شرکت کردند، اضافه کرد: از این تعداد ۳۱۸ طرح دانش آموزی به مرحله منطقه ای و ۶۶ طرح که مربوط به ۱۷۱ دانش آموز می باشد به مرحله استانی راه پیدا کرد.

آیین اختتامیه این جشنواره در هفته جاری به مدت سه روز در گیلان برگزار شد و از دانش آموزان موفق در جشنواره کشوری جابربن حیان تجلیل شد.
استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد که حدود ۲۵۰ هزار نفر آن دبستانی هستند.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج