قرص ملاتونین: بی خطرترین داروی خواب برای رفع کم خوابی را بشناسید!


این روزها خیلی‌ها برای رفع بی خوابی می‌توانند از داروهای مختلفی استفاده می‌کنند که هر کدام عوارض جانبی خود را دارد. تنها داروی خوابی که همان هورمون خواب است و بدون نسخه می‌توانید آن را خریداری کنید قرص ملاتونین است. در بیشتر موارد هم بعد از مدتی بدن به آن‌ها عادت کرده و فرد ناچار […] نوشته قرص ملاتونین: بی خطرترین داروی خواب برای رفع کم خوابی را...

قرص ملاتونین: بی خطرترین داروی خواب برای رفع کم خوابی را بشناسید!قرص ملاتونین: بی خطرترین داروی خواب برای رفع کم خوابی را بشناسید!
1+

این روزها خیلی‌ها برای رفع بی خوابی می‌توانند از داروهای مختلفی استفاده می‌کنند که هر کدام عوارض جانبی خود را دارد. تنها داروی خوابی که همان هورمون خواب است و بدون نسخه می‌توانید آن را خریداری کنید قرص ملاتونین است. در بیشتر موارد هم بعد از مدتی بدن به آن‌ها عادت کرده و فرد ناچار است دوز یا میزان دارو رو افزایش دهد.

با داروی بی ضرری به نام قرص ملاتونین در نت‌نوشت امروز آشنا شوید.

قرص ملاتونین چیست؟

ملاتونین هورمونی است که به وسیله غده صنوبری یا پینه آل Pineal gland تولید می‌شود که درست در وسط مغز قرار دارد.

این ماده شیمیایی ارتباط مستقیم با ساعت بیولوژیک بدن دارد که باعث تنظیم خواب می‌شود. هورمونی که با شروع صبح و تابش اولین اشعه‌های خورشید به پایین سطح و با غروب خورشید و شروع تاریکی به بالاترین سطح در بدن می‌رسد تا بدن را برای خواب آماده کند.

قرص ملاتونین: بی خطرترین داروی خواب برای رفع کم خوابی را بشناسید!قرص ملاتونین: بی خطرترین داروی خواب برای رفع کم خوابی را بشناسید!

وقتی کم کم آماده خوابیدن می‌شویم هورمون ملاتونین کمک می‌کند تا احساس راحتی کرده و بهتر به خواب برویم.

تحقیقات نشان داده است کوچک ترین تغییرات در ساعت زیستی بدن و سطح هورمون ملاتونین به راحتی خواب را آشفته می‌کند.

بی خوابی، بدخوابی، کم خوابی و عدم رعایت بهداشت خواب منجر به آشفتگی و خستگی ذهنی، ضعف سیستم ایمنی بدن، انواع سردرد، افسردگی، تشدید اختلالات فصلی، اختلال در تمرکز و یادگیری و حافظه و حتی صحبت کردن شده فرد را در معرض خطر بیشتر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل قرار می‌دهد.

مزایای استفاده از قرص ملاتونین

این دارو تقریبا عارضه‌ای ندارد و علاوه بر منظم کردن خواب و داشتن یک خواب خوب دارای فواید زیر است:

تقویت سیستم ایمنی بدنکاهش التهاباتسلامت بیشتر قلبکاهش خطر ابتلا به سرطان بخصوص سرطان‌های پروستات و پستانرفع خستگی ناشی از تغییر زمان پس از پروازهای طولانیکنترل بی اختیاری ادرارکنترل استرسکاهش نشانه‌های یائسگیتاثیرات مثبت بر اختلالات رفتاری در افراد مبتلا به اوتیسم

رفع بی خوابی

افرادی که از بی خوابی رنج می‌برند، استفاده از قرص ملاتونین به آن‌ها کمک می‌کند تا هورمون خواب بعد از مدتی به روال طبیعی برگردد به طوری که پس از چند دوره استفاده دیگر نیازی به قرص ملاتونین ندارند.

کاهش بیماری‌های قلبی

افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی به خوبی از آنتی اکسیدان موجود در قرص ملاتونین برای کنترل بیماری و کاهش خطر مشکلات قلبی عروقی می‌توانند بهره بگیرند.

ملاتونین می‌تواند ارتباط خونی بین رگ‌ها و شریان‌ها را طبیعی کرده فشار خون را کنترل نماید.

تقویت سیستم ایمنی

بسیاری از تحقیقات نشان داده است که هورمون ملاتونین ارتباط مستقیمی با سیستم ایمنی بدن دارد.

وقتی هورمون ملاتونین در بدن کم باشد غده تیموس قادر به کارکرد طبیعی خود نبوده، بدن ضعیف می‌شود.

علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، قرص ملاتونین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان باعث کاهش استرس و افزایش آرامش فرد می‌شود.

خستگی بعد از پرواز

سفرهای قاره‌ای که معمولا به دلیل تفاوت زمانی باعث به هم خوردن ساعت زیستی یا بیولوژیکی بدن می‌شود، خستگی مفرط به دنبال دارد و شخص مجبور است تا چند روز آن را تحمل کند.

در صورتی که استفاده از ملاتونین باعث می‌شود که فرد به سرعت بدن خود را با ساعت جدید وقف دهد و دچار بی خوابی و خستگی نشود.

رفع مشکلات یائسگی

بسیاری از زنان بعد از قطع عادت ماهانه و شروع دوره یائسگی دچار تغییرات شدیدی در بدن شان می‌شوند که یکی از آن‌ها بی خوابی است.

قرص ملاتونین به زنان کمک می‌کند تا با شروع یائسگی الگوی خواب شان به هم نریزد و بتوانند تغییرات شدید این دوران را به خوبی کنترل کنند و به حداقل برسانند.

درمان بی اختیاری ادرار

هورمون ملاتونین باعث انقباض مجاری ادرار می‌شود. با بالا رفتن سن یا تصادف یا بیماری بعضی از افراد قادر به کنترل ادرار خود نیستند.

به همین دلیل قرص ملاتونین کمک موثری برای رفع این مشکل است.

کاهش استرس از فواید قرص ملاتونین

زندگی در دنیای امروز بدون استرس غیرممکن است. هر چند باید روش‌های کنترل و مدیریت استرس را یاد گرفت ولی قرص ملاتونین کمک می‌کند تا التهابات کاهش یافته، شخص آرامش بیشتری داشته باشد. اضافه این که سیستم عصبی کارکرد بهتری خواهد داشت و اختلالات عصبی برطرف شده استرس به حداقل می‌رسد.

تنظیم خواب در افراد مبتلا به اوتیسم

افراد مبتلا به اوتیسم از بی خوابی رنج می‌برند. قرص ملاتونین یک داروی بی خطر است که حتی همیشه می‌تواند برای تنظیم خواب این افراد بدون ایجاد تداخل دارویی استفاده شود.

عوارض جانبی قرص ملاتونین

این دارو بی خطر و بدون عارضه است. ولی در بعضی موارد از وابستگی فرد به دارو مشاهده شده است. به طور کلی بهتر است افراد زیر از این دارو استفاده نکنند:

زنان باردار و شیرده: تحقیقات دقیقی در این مورد انجام نشده ولی به طور کلی زنان در طول بارداری و شیردهی هر داروی شیمیایی یا گیاهی را فقط باید با نظر پزشک مصرف کنند. هر چند توصیه و پیشنهاد بهتر استفاده نکردن از هر نوع دارویی است.افسردگی : در این مورد مشاهده شده که افسردگی ممکن است با مصرف مداوم ملاتونین بدتر شود. به همین دلیل بهتر است در صورتی که فرد به افسردگی مبتلا است دارو را به تدریج زیر نظر پزشک حذف کند.دیابت: این بیماری محدودیت‌های زیادی برای فرد در زمینه مصرف مواد غذایی و مواد دارویی به وجود می‌آورد. به همین دلیل افراد دیابتی نباید از ملاتونین استفاده کنند. زیرا ملاتونین با تاثیر بر سوخت و ساز سلولی و سطح هورمون‌ها بیماری دیابت را تشدید می‌کند.رویا دیدن : بعضی از افراد زیاد خواب می‌بینند. در صورتی که فرد زیاد خواب می‌بیند هر چند قرص ملاتونین قرص بی خطری است ولی بهتر است آن را مصرف نکند.

منبع + + +

۲ دیدگاه
2 دیدگاه
قرص ملاتونین: بی خطرترین داروی خواب برای رفع کم خوابی را بشناسید!قرص ملاتونین: بی خطرترین داروی خواب برای رفع کم خوابی را بشناسید!

ایرانی

25 دی 1396 at 9:22

قرص ملاتونین: بی خطرترین داروی خواب برای رفع کم خوابی را بشناسید!قرص ملاتونین: بی خطرترین داروی خواب برای رفع کم خوابی را بشناسید!

پوران ریاضی پور

26 دی 1396 at 13:31

0

خواننده گرامی. سپاس از توجه شما. مطلب مطالعه گردید. با نهایت احترام

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید