راهبرد اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز بین المللی شدن است


راهبرد اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز بین المللی شدن است

پیمان دانش‌کار آراسته عصر دوشنبه در نشست خبری با یادآوری فعالیت ۹ مرکز نوآوری و یک مرکز رشد در دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز افزود: این دانشگاه با فراهم کردن زیرساخت‌های پژوهشی، توجه ویژه‌ای به فعالیت های دانش بنیان دارد و به عنوان دانشگاه نسل سوم به نوبه خود در حوزه اشتغال نقش‌آفرینی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی قند که جزو ۱۰ مرکز برتر کشور انتخاب و معرفی شده است، برای نخستین بار در بین مراکز علمی کاربردی کشور به همراه یک مرکز در تهران مجوز پذیرش دانشجوی غیرایرانی غیرمقیم از وزات علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرد و به باشگاه دانشگاه‌های بین المللی پیوست.

راهبرد اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز بین المللی شدن است

آغاز پذیرش دانشجو

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز از آغاز فرایند پذیرش و جذب دانشجویان این دانشگاه در ۲۲ مرکز آموزشی استان خبر داد و گفت: این فرایند تا ۲ هفته دیگر در ۲۱۲ کد رشته محل شامل ۱۲۵ کد رشته محل در مقطع کاردانی و ۸۷ کد رشته محل در مقطع کارشناسی ادامه داد.

دانش‌کار آراسته با یادآوری رویکرد مهارتی دانشگاه علمی کاربردی افزود: مراکز آموزشی این دانشگاه در استان البرز برای سال تحصیلی پیش رو ظرفیت پذیرش ۱۵ هزار دانشجو دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی کمترین شهریه را در بین دانشگاه های شهریه‌گیر از دانشجویان دریافت می کند، ادامه داد: سه هزار مدرس حق التدریس با این دانشگاه در استان البرز همکاری می کنند.

راهبرد اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز بین المللی شدن است

تحصیل ۲۶ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی البرز

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز در ادامه با یادآوری تحصیل ۲۶ هزار دانشجو در مراکز آموزشی زیر نظر این دانشگاه اظهار داشت: ۶۸ درصد دانشجویان در مقطع کاردانی و بقیه در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد دانشجویان علمی کاربردی پس از فارغ التحصیلی شاغل هستند، افزود: آموزش‌های دانشگاه علمی کاربردی مهارتی است و بر این پایه حدود ۷۰ درصد واحدهای درسی به کار عملی، کارگاهی و حضور در محیط واقعی کار مربوط می شود.

دانش‌کار آراسته تعداد مراکز علمی کاربردی دولتی و در شرف انحلال استان البرز را با توجه به مصوبه شورای عالی اداری ۱۱ مرکز عنوان کرد و گفت: برخی از این مراکز به دنبال جایگزین هستند تا فعالیتشان به گونه‌ای دیگر ادامه یابد.

راهبرد اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز بین المللی شدن است

وی با یادآوری اینکه مدرک‌گرایی یکی از چالش‌های نظام آموزشی در کشورمان است، افزود: فرهنگ مهارت‌آموزشی باید جایگزین مدرک‌گرایی شود که تحقق این مهم در گرو کمک و حمایت رسانه ها است.

۷۵۳۲/ ۶۱۵۵

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا