راه اندازی مراکز نیکوکاری گامی در بهبود معیشت محرومین


راه اندازی مراکز نیکوکاری گامی در بهبود معیشت محرومین

علی رئیسی، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و حاکم بر جامعه، بیشترین آسیب متوجه خانواده های بی بضاعت و محروم می شود، بنابراین راه اندازی مراکز نیکوکاری می تواند کمک بسزایی به بهبود وضعیت معیشتی این خانواده ها کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، هم زمان با فرارسیدن عید غدیر، مرکز نیکوکاری امام سجاد علیه السلام در مرکز شهر جیرفت راه اندازی شد.
« علی رئیسی »، در این مراسم ضمن تبریک عید امامت و ولایت، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و حاکم بر جامعه، بیشترین آسیب متوجه خانواده های بی بضاعت و محروم می شود، بنابراین راه اندازی مراکز نیکوکاری می تواند کمک بسزایی به بهبود وضعیت معیشتی این خانواده ها کند.
رئیس کمیته امام خمینی(ره) جیرفت، با بیان این مطلب که کمیته امداد فعالیت های خود را در این مراکز برون سپاری می کند، افزود: این مراکز نیکوکاری شخصیت های حقوقی و مستقل دارند و زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه های اشتغال، درمان، معیشت و فرهنگ به خانوارهای محروم کمک می کنند.
وی، خاطرنشان کرد: در وهله اول این مراکز وظیفه شناسایی محرومین منطقه خود و جمع آوری کمک های خیرین را دارند.
رئیسی، افزود: در گام بعدی کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک های جمع آوری شده و پرونده های افراد بی بضاعت ساکن در محله های نزدیک این مراکز را به منظور حمایت از این محرومین، در اختیار مراکز نیکوکاری قرار می دهد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، بیان داشت: امروز هفتمین مرکز نیکوکاری در شهرستان جیرفت راه اندازی شد و قصد داریم تا پایان سال جاری این تعداد مراکز را به ۱۷ مرکز افزایش دهیم.
وی، با بیان این مطلب که هر جایی کار نیکی انجام می شود دشمن به دنبال تخریب است، تصریح کرد: سر فصل صدقات مشخص است و بخشی در حوزه درمان، معیشت و اشتغال مددجوبان هزینه می شود بنابراین تحت تاثیر تبلیغات سو قرار نگیرند.
رئیسی، خاطرنشان کرد: سال گذشته به لطف خدا و با همت همه مردم شهرستان جیرفت، کل صدقات جمع آوری شده قریب ۶۰۰ میلیون تومان شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) جیرفت. ادامه داد: با جمع شدن انفاق های اندک شما مردم، به میزان ۷۲۰ میلیون تومان برای مددجوبان کمیته جهیزیه خریداری شد و در بحث اشتغال خانوار ها قریب ۸ میلیارد تومان در قالب تسهیلات کم بهره با نرخ ۴ درصد پرداخت شد.
وی، در پایان با گره گشا خواندن کمک های هر چند اندک، از عموم مردم به ویژه بازاریان درخواست کرد که کمک های خداپسندانه خود را دریغ نکنند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها