پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک دریایی و بندری ایران و اسپانیا/ مذاکره برای گسترش همکاری‌های دریایی و بندری دو کشور


راستاد گفت: به منظور توسعه همکاری‌های دریایی و بندری ایران و اسپانیا، می‌توان کمیته مشترکی تشکیل داد.

پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک دریایی و بندری ایران و اسپانیا/ مذاکره برای گسترش همکاری‌های دریایی و بندری دو کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در دیدار با ادواردو لوپس بوسکتس؛ سفیر اسپانیا در ایران، با اشاره به همکاری قابل توجه ایران با نماینده اسپانیا در سازمان جهانی دریانوردی، گفت: ایران، همکاری خوب و قابل قبولی در روابط بندری و دریایی با کشور اسپانیا به ویژه در سازمان جهانی دریانوردی دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت بالایی برای افزایش همکاری‌های دریایی بین ایران و اسپانیا وجود دارد، افزود: با توجه به تنوع کاربری بنادر ایران در جنوب و شمال کشور و سابقه همکاری با شرکت‌های اسپانیایی در تأمین تجهیزات بندری، پتانسیل همکاری بین دو کشور، بسیار بالا است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ایران یکی از اعضای اصلی سازمان جهانی دریانوردی است، تصریح کرد: برای گسترش همکاری‌های دریایی و بندری بین دو کشور ایران و اسپانیا می‌توان کمیته مشترکی ایجاد کرد تا امکان رایزنی‌های بیشتر با نمایندگان اسپانیا در سازمان جهانی دریانوردی، فراهم شود.

راستاد با اشاره به رشد قابل توجه فعالیت‌های بندری و دریایی بنادر ایران در مقایسه با سال‌های گذشته گفت: ایران در مجمع آتی آیمو شرکت خواهد داشت و امکان نشست دو جانبه بین ایران و هیئت اسپانیایی به منظور مذاکره در زمینه گسترش همکاری‌های دریایی و بندری بین دو کشور وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از سفیر اسپانیا برای بازدید از بنادر شمالی و جنوبی کشور به منظور آشنایی با ظرفیت‌های بالای بندری و دریایی ایران دعوت به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: ممانعت ایران از تصویب قطعنامه امنیت دریانوردی آمریکا در دریای عمان و تنگه هرمز

امکان همکاری بندری و دریایی بین ایران و اسپانیا وجود دارد

ادواردو لوپس بوسکتس؛ سفیر اسپانیا در ایران نیز در این دیدار با تاکید بر پیشنه تاریخی همکاری بین دو کشور و حضور فعال در کمیته‌های فنی آیمو، گفت: ایران و اسپانیا، دو کشور راهبردی هستند و امکان همکاری و استفاده از ظرفیت بندری و دریایی هردو کشور مهیا است.

وی در ادامه خواستار حمایت رسمی ایران از نامزدی اسپانیا در دسته "ب" مجمع سازمان جهانی دریانوردی شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا