«پیمان برادری» در 110 مسجد تهران منعقد می شود


«پیمان برادری» در 110 مسجد تهران منعقد می شود

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دبیر اجرایی ویژه برنامه آینه با آینه و رییس فرهنگسرای اخلاق اظهار داشت: در این برنامه، با همکاری مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه، در هر منطقه پنج مسجد محوری انتخاب و در هر مسجد در شب و روز عید غدیر خم با محوریت امام جماعت مساجد، پس از تبیین پیوند برادری، دو نفر به صورت نمادین، پیمان اخوت و برادری را امضا و به پویش دینی پیمان برادری می‌پیوندند.

ملوک سیدآبادی گفت: همچنین به یادگار هدیه این اخوت توسط امام جماعت مسجد به هر دو نفر اهدا می‌شود.

وی افزود: در بخشی از این پیمان‌نامه، دو نفر متعهد می‌شوند که حقوق و مسئولیت‌هایی که از نظر شرعی نسبت به یکدیگر دارند، محترم بشمارند، در راه خشنودی خدا با یکدیگر مهربان باشند و همواره خیرخواه یکدیگر باشند.

دبیر اجرایی ویژه برنامه آینه با آینه بیان کرد: همچنین این افراد متعهد می‌شوند که در مشکلات و سختی‌ها، یاریگر همدیگر و در آسایش و راحتی به یاد یکدیگر باشند، در تمامی زیارات و دعاها، به یاد یکدیگر باشند و فردای قیامت در صورت برخورداری از حق شفاعت، شفیع یکدیگر باشند.

سیدآبادی با اشاره به اینکه پیوند برادری یکی از سنت‌های فراموش شده جامعه اسلامی است، اظهارداشت: مفاد آن اخوت و همدلی در دنیا و دستگیری از همدیگر در آخرت است.

وی، ترویج سنت حسنه پیوند برادری و اجرای آن حتی به صورت نمادین را در افزایش نوع‌دوستی و همدلی بین مردم و در نهایت ارتقای عدالت اجتماعی موثر دانست.

دبیرخانه ویژه برنامه آینه با آینه در فرهنگسرای اخلاق به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است و شماره تلفن ۳۳۳۵۵۰۳۶ آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است.

تهرام/۷۲۴۵//۶۱۳۹

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...