40 میلیارد ریال برای مرمت بازار اراک اختصاص یافت


40 میلیارد ریال برای مرمت بازار اراک اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، «علی اصغر مونسان» عصر دوشنبه در آیین بهره برداری از مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیمارستان فوق تخصصی اراک افزود: مقرر است ۲۰ میلیارد این اعتبارات از محل بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیم دیگر از محل اعتبارات استانداری مرکزی تامین شود.
وی ادامه داد: تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز در این سفر از محل اعتبارات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به منظور تامین زیر ساخت ها و مرمت بناهای تاریخی استان مرکزی فته شد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: این سازمان در سطح کشور مشارکت سرمایه گذاران را در زمینه بازسازی بناهای تاریخی جذب کرده و در استان مرکزی نیز می بایست زمینه جذب سرمایه گذاران استان مرکزی به بهترین شکب در این حوزه مهیا شود.
مونسان گفت: استان مرکزی و شهر اراک بیشتر در کشور به عنوان قطب صنعتی شناسانده شده است در حالی که این منطقه ظرفیت های گردشگری طبیعی و تاریخی متعدد و توریست درمانی را دارد و باید با شیوه های خلاقانه این ظرفیت ها به صورت برجسته معرفی شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ظرفیت های مناسبی از نظر تجهیزات و پزشکان متخصص در بیمارستان فوق تخصصی سینا در اراک فراهم شده است که کمک برای بازاریابی در این واحد درمانی در دستور کار قرار دارد.
مونسان با یاد آوری وجود زایران کشورهای عربی در استان قم گفت: وجود گردشگران مذهبی در این استان ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگران سلامت در بیمارستان خصوصی سینای اراک به شمار می رود.

وی گفت: تلاش می شود برای توسعه گردشگران سلامت در استان مرکزی خط پروازی برای فرودگاه اراک راه اندازی شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یاد آور شد: هفت میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر سال گذشته به کشور وارد شدند که شمار آنان در قیاس با مدت مشابه قبل آن ۵۲ درصد افزایش یافته است.
مونسان ادامه داد: شمارد گردشگران وارد شده به کشور در چهار ماه امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد دارد که تعداد زیادی از این افراد را گردشگران سلامت تشکیل داده است.
رئیس بیمارستان فوق تخصصی سینای اراک نیز در این آیین گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع و با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و در سال ۹۶ خدمات درمانی آن برای شهروندان راه اندازی شده است.

دکتر «مرتضی صدیقی» افزود: این بیمارستان از نظر تجهیزات تخصصی و پیشرفته تشخیصی و درمانی یکی از مراکز درمانی به روز کشور است که در صورت برقراری خط پروازی در فرودگاه اراک می تواند در حوزه گردشگری سلامت نقش آفرین باشد.
وی ادامه داد: تمامی جراحی های تخصصی از جمله جراحی قلب و عروق، مغز و سایر جراحی های تخصصی در این بیمارستان انجام می شود.
رئیس بیمارستان فوق تخصصی سینای اراک با یاد آوری بهره برداری از بحش رادیوتراپی و شیمی درمانی این بیمارستان گفت: با بهره برداری از این بخش، بیمارستان سینا به آخرین نسل پرتودرمانی در دنیا تجهیز شده است.

دکتر صدیقی افزود: تجهیزات پرتودرمانی بیمارستان فوق تخصصی سینای اراک در منطقه و کشور وجود ندارد.

وی از بهره برداری از تجهیزات مدرن پزشکی پیشرفته بیماران سخت درمان مغزی به روش تحریک عمیق هسته مغزی در بیمارستان فوق تخصصی سینا اراک خبرداد و گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تهیه این تجهیزات پزشکی از محل آورده سهامداران بیمارستان صرف شده است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی سینا اراک افزود: پیشرفته ترین مرکز پرتو درمانی کشور از آخرین نسل تجهیزات مدرن دنیا با صرف ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در این بیمارستان راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت:در این مرکز تخصصی درمانی واحدهای اقامتی ویژه بیمار و همراه برای گردشگری سلامت پیش بینی شده است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی سینا اراک گفت: با راه اندازی این ۲ دستگاه و تجهیزات مدرن پزشکی برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی نیز گفت: مجتمع گردشگری سی گل بام لند اراک نیز در زمینی به وسعت هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع با یک هزار و ۴۰۰ متر زیربنا و سرمایه گذاری ۵۵ میلیارد ریال راه اندازی شده است.

«سیدحسن حسینی» افزود: ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی این مجموعه پرداخت شده و آغاز به کار آن برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل فراهم کرده است.

«علی اصغر مونسان» در سفر یک روزه به استان مرکزی از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های زیرساختی فضاهای تاریخی و گردشگری استان قرار گرفت.

بازدید از مجتمع گردشگری همای سعادت دلیجان، بهره برداری از مجتمع اقامتی کسری آبگرم محلات، راه اندازی مجتمع اقامتی امیرکبیر، ابهره برداری از مجتمع گردشگری نور محلات، بازدید از قلعه تاریخی میشیجان خمینو بیت تاریخی امام خمینی(ره)، راه اندازی مجتمع گردشگری سی گل بام لند اراک و آغاز به کار دستگاه پرتو درمانی بیمارستان فوق تخصصی سینا، بازدید از پایگاه توریسم سلامت ، بازار تاریخی اراک و مسجد جامع شهرستان ساوه از جمله برنامه های معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به استان مرکزی است.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

۱۹۵۵/۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن