صنعتگران کشور از تحریم‌های آمریکا هراسی ندارند


صنعتگران کشور از تحریم‌های آمریکا هراسی ندارند

سمنان- ایرنا- رییس هیات مدیره شرکت آریا ترانسفو واقع در شهرستان مهدیشهر استان سمنان گفت: صنعتگران کشور از تحریم‌های اقتصادی آمریکا، با تکیه بر توان و منابع داخلی، هراسی ندارند.

فرج الله معماری روز دوشنبه در حاشیه آیین تحویل نخستین ترانسفورماتور نیروگاهی توان بالای شرکت آریا ترانسفو در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فعالیت اقتصادی با وجود تحریم‌ها در کشور بسیار دشوار است، اما با همدلی و اتحاد، موانع تولید یکی از پس از دیگری برداشته می شود.

وی خاطر نشان کرد: اختیار مدیران دستگاه‌های اجرایی استان‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی بزرگ چندان قابل توجه نیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت به استانداران اختیارهای بیشتری بدهند.

رییس هیات مدیره شرکت آریا ترانسفو واقع در شهرستان مهدیشهر ادامه داد: حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی به منظور رونق کسب و کار در استان سمنان ادامه یابد و با برنامه‌ریزی اصولی می توان برای توسعه کشور اقدام کرد.

معماری تصریح کرد: تحویل نخستین ترانسفورماتور نیروگاهی توان بالای شرکت آریا ترانسفو دستاوردی مهم برای رونق صنعت برق ایران است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها می توان برای توسعه کشور اقدام‌های جدی تری انجام داد.

معماری گفت: واحدهای بزرگ استان سمنان به دلیل اشتغال‌زایی قابل توجه به حمایت بیشتری نیاز دارند و حمایت از این واحدها باید به صورت مستمر ادامه یابد.

رییس هیات مدیره شرکت آریا ترانسفو گفت: حمایت استاندار و مسئولان سمنان از شرکت آریا ترانسفو ارزنده و مطلوب است و ادامه این روند می تواند توسعه اقتصادی روزافزون را برای استان به ارمغان بیاورد.

در این آیین که علیرضا آشناگر استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، حبیب الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان و حسن ارگی فرماندار مهدیشهر حضور داشتند، نخستین ترانسفورماتور نیروگاهی توان بالای ساخت شرکت آریا ترانسفو رونمایی شد.

استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی دارد.

شرکت آریا ترانسفو با ظرفیت تولید ۲۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع ترانسفورماتورهای توزیع برق، با سرمایه‌گذاری ثابت ریالی ۷۷۳ میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو و با سرمایه در گردش ۳۰۰ میلیارد ریال به همراه اشتغالزایی برای ۸۵۰ نفر در بخش شهمیرزاد شهرستان مهدی‌شهر در استان سمنان قرار دارد.
این واحد در زمینی به مساحت ۹۵ هزارمترمربع و زیربنای ۲۳ هزار مربع در هفته دولت ۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
همچنین شرکت آریا ترانسفو قدرت نیز با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ دستگاه انواع ترانسفورماتور قدرت با سرمایه گذاری ثابت ریالی به میزان هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال و سرمایه ارزی ۱۸ میلیون یورو و سرمایه در گردش ۸۵۰ میلیارد ریال برای ۱۲۵۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه