تنها هفت دهم درصد از چک‌های برگشتی متعلق به کردستان است


تنها هفت دهم درصد از چک‌های برگشتی متعلق به کردستان است

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: تنها هفت‌دهم درصد از کل مبلغ چک‌های برگشتی کشور در تیرماه 98 متعلق به این استان است.

حسین فیروزی روز دوشنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: اگرچه در تحلیل های آماری و اقتصادی، چک برگشتی می تواند مبنایی برای تصمیم گیری‌ها باشد اما به تنهایی نمی‌تواند به عنوان مبنایی برای بررسی وضعیت اقتصادی استان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در تیرماه ۹۸ تنها پنج دهم درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای کشور در کردستان ثبت شده و این در حالیست که استان های تهران با ۵۲.۲ درصد، اصفهان با ۷.۳ درصد و خراسان رضوی با ۶ درصد به ترتیب در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.

فیروزی افزود: در تیرماه ۹۸ در کل کشور بالغ بر ۷۱۷ هزار فقره چک به ارزش ۱۱۲ هزار میلیارد ریال، برگشت داده شده که از این میزان، تعداد پنج هزار و ۸۰۰ فقره به مبلغ ۷۸۲ میلیارد ریال مربوط به کردستان بوده که از لحاظ تعداد هشت دهم درصد و از لحاظ مبلغ هفت دهم درصد را شامل می‌شود.

وی در این خصوص اظهار داشت: کردستان تنها با هفت‌دهم درصد از کل مبلغ چک های برگشتی در رتبه ۲۰ کشور قرار دارد که در این زمینه سهم تهران ۵۰ درصد، اصفهان ۸.۶ درصد، خراسان رضوی ۶.۱ درصد، آذربایجان شرقی چهار درصد و سهم سایر استان‌ها ۳۱.۴درصد بوده است.

معاون اقتصادی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: بزرگنمایی مقوله چک‌های برگشتی و اعلام اینکه کردستان بیشترین چک برگشتی را داشته است، جز ایجاد یأس و ناامیدی در مردم، کارگزاران و جلوگیری از ورود سرمایه گذاران و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی که لازمه ارتقاء شاخص های توسعه اقتصادی استان است، و به تبع آن تشدید رکود در شرایط ویژه اقتصادی کشور، ثمر دیگری برای استان ندارد.

۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری