پنج واحد صنفی متخلف در تاکستان به مراجع قضایی معرفی شدند


پنج واحد صنفی متخلف در تاکستان به مراجع قضایی معرفی شدند

پنج واحد متخلف عرضه کننده فرآورده های دامی در تاکستان به دلیل عدم رعایت ضوابط دامپزشکی به مراجع قضایی معرفی شدند.

پنج واحد متخلف عرضه کننده فرآورده های دامی در تاکستان به دلیل عدم رعایت ضوابط دامپزشکی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد رضا آذربایجانی رییس اداره دامپزشکی تاکستان روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: این واحدها مکرراً به قوانین و توصیه های بهداشتی بی توجه بودند و اقدام به کشتار غیر مجاز خارج از کشتارگاه و چرخه نظارتی دامپزشکی دام، نگهداری گوشت خارج از یخچال، خارج کردن مرغ از بسته بندی برای مخدوش کردن تاریخ تولید مرغ های تاریخ گذشته، استفاده از چربی های صنعتی در کباب کوبیده و ... می کردند.

رئیس اداره دامپزشکی تاکستان گفت: با توجه به اینکه برخی از بیماریها نظیر بیماریهای مانند هاری، جنون گاوی، لیستریوز و ... با وجود ظاهر سالم لاشه صرفاً از طریق مشاهده دام زنده (معاینه پیش از کشتار) قابل شناسایی هستند و همچنین کشتار غیر مجاز دام و عرضه گوشت حاصل از آن به دلیل احتمال وجود بیماری در دام به خصوص بیماریهای مشترک بین انسان و دام و نیز شرایط غیر بهداشتی و غیر شرعی ذبح آن، این موارد به شدت سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره می اندازد.

آذربایجانی ادامه داد: پس از طی مراحل قضایی پرونده متخلفین، متصدیان یک واحد قصابی محکوم به پرداخت هیجده میلیون ریال جزای نقدی به جایگزینی از شش ماه حبس و یک واحد مرغ فروشی محکوم به پرداخت نه میلیون ریال به جایگزینی از سه ماه حبس و یک واحد کبابی محکوم به پرداخت نه میلیون ریال به جایگزینی از سه ماه حبس و یک واحد قصابی در بخش ضیاء آباد محکوم به پرداخت ۳۶ میلیون ریال به جایگزنی از شش ماه حبس شدند.

وی تشریح کرد: محکومین فوق الذکر به مجازات تبعی و تکمیلی نیز محکوم شدند که با توجه به رای دادگاه چنانچه از اجرای مفاد حکم تخلف نمایند برای بار نخست یک چهارم تا یک دوم به مجازات حکم افزوده خواهد شد و در صورت تکرار مجازات حبس اجرا خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟