علی رغم فشارهای آمریکا،فنلاند و اتحادیه اروپایی از ایجاد اینستکس حمایت می کنند


علی رغم فشارهای آمریکا،فنلاند و اتحادیه اروپایی از ایجاد اینستکس حمایت می کنند

محمدجواد ظریف که برای گفت‌گو و رایزنی با مقامات اروپایی به فنلاند سفر کرده است در ادامه دیدارهای خود، با پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدجواد ظریف که برای گفت‌گو و رایزنی با مقامات اروپایی به فنلاند سفر کرده است در ادامه دیدارهای خود، با" پکا هاویستو" وزیر امور خارجه فنلاند دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کرد.


در این دیدار علاوه بر گفت‌وگو در خصوص موضوع کشتی نفتکش گریس ۱ و بررسی آخرین تحولات برجام بویژه ضرورت تسریع در راه اندازی و عملیاتی شدن کامل اینستکس، در خصوص امنیت منطقه خلیج فارس و ایده ها و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران برای گفت‌وگوهای منطقه ای تبادل نظر شد.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر ضرورت تحول شناختی در منطقه و با اشاره به اینکه ایران دارای بیشترین مرز در خلیج فارس است، بر آمادگی و ظرفیت بالای کشورمان برای تامین امنیت این منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه فنلاند نیز در این دیدار اظهار کرد: علی رغم فشارهای آمریکا بر شرکت های اروپایی، فنلاند و اتحادیه اروپایی از ایجاد سازوکار مالی اینستکس حمایت می‌کنند./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور