30 واحد پراکنده اداری مجلس در ساختمان جدید تجمیع می‌شود


30 واحد پراکنده اداری مجلس در ساختمان جدید تجمیع می‌شود

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی از تجمیع 30 واحد پراکنده بخش‌های اداری مجلس خبرداد و گفت:‌ تمامی بخش‌های ساختمان مشروطه تبدیل به موزه‌ای می‌شود تا دانش‌آموزان و دانشجویان از آن بازدید کنند و با تاریخ معاصر آشنا شوند.

«علی لاریجانی» امروز روز دوشنبه در مراسم افتتاح ساختمان شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری (ساختمان اداری و کمیسیون های مجلس شورای اسلامی) ضمن تبریک عید سعید غدیرگفت: بخش‌های اداری مجلس در ۳۰ نقطه پراکنده است که این وضعیت به لحاظ هزینه‌ای و حفاظتی، مشکلاتی را ایجاد می‌کرد اما اکنون با اجرای طرح جدید همه آن‌ها در یک مکان مستقر می شوند.
وی افزود: یکی از مشکلات کار پارلمان، پراکندگی بخش‌های مختلف قوه مقننه بود. به عنوان نمونه،‌مرکز پژوهش‌های مجلس که مستمراً باید در دسترس نمایندگان مجلس باشد و پشتوانه فکری قوه مقننه است با مجلس فاصله دارد و در دسترس نیست. در پروژه جدید، مجلس تصمیم گرفت تا مرکز پژوهش‌ها نیز در ساختمان اداری و کمیسیون‌ها مستقر شود.
لاریجانی با بیان اینکه مجلس سابقه‌‎ای یکصدساله داشته و آثار، یادداشت‌ها و نفایس مهمی از ابتدای مشروطه تاکنون جزء اسناد موزه و کتابخانه مجلس است، افزود: ساختمان موزه و کتابخانه مجلس فرسوده است و محل نگهداری کتب نفیس خطی و اسناد تاریخی، استاندارد نیست. بنابراین مکانی با ویژگی‌های مهندسی متناسب برای نگهداری کتب خطی و اسناد مجلس در نظر گرفته شد تا برای سالیان طولانی این سرمایه‌ها حفظ شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تمامی بخش‌های ساختمان مشروطه تبدیل به موزه‌ای می‌شود تا دانش‌آموزان و دانشجویان از آن بازدید کنند و با تاریخ معاصر آشنا شوند.
لاریجانی با بیان اینکه برای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس مکان ویژه‌ای در ساختمان جدید احداث شده است، افزود: امیدوارم این مرکز، کار قانونگذاری را تسهیل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403