نتایج کامل بنچمارک‌های نسخه اگزینوسی گلکسی نوت 10 پلاس را در اینجا ببینید


نتایج کامل بنچمارک‌های نسخه اگزینوسی گلکسی نوت 10 پلاس را در اینجا ببینید

نتایج کامل بنچمارک‌های نسخه اگزینوسی گلکسی نوت 10 پلاس (+Samsung Galaxy Note 10) منتشر شد که به تغییرات اندک عملکرد آن نسبت به اس 10 پلاس اشاره دارند. اگزینوس 9825، نخستین تراشه‌ی تولید شده بر پایه‌ی فناوری 7 نانومتری EUV است. تراشه‌ی نسل پیش آن، اگزینوس 9820 بر پایه‌ی فناوری 7 نانومتری شرکت TSMC تولید شده... نوشته نتایج کامل بنچمارک‌های نسخه...

نتایج کامل بنچمارک‌های نسخه اگزینوسی گلکسی نوت 10 پلاس (+Samsung Galaxy Note 10) منتشر شد که به تغییرات اندک عملکرد آن نسبت به اس 10 پلاس اشاره دارند.

اگزینوس 9825، نخستین تراشه‌ی تولید شده بر پایه‌ی فناوری 7 نانومتری EUV است. تراشه‌ی نسل پیش آن، اگزینوس 9820 بر پایه‌ی فناوری 7 نانومتری شرکت TSMC تولید شده بود که در فرآیند تولید آن از فناوری DUV استفاده می‌شود. حال گفته می‌شود در آینده استفاده از EUV برای تراشه‌های کوچک‌تر از 7 نانومتر (نظیر 5 نانومتر) نیز ممکن خواهد شد و در دستور کار قرار دارد. بدین ترتیب تراشه‌ی اگزینوس 9825 به کار رفته داخل گوشی گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ باید بهبود جزئی را نسبت به گلکسی اس 10 پلاس مجهز به تراشه‌ی 9820 ارائه کند.

سامسونگ ادعا می‌کند سرعت کلاک پردازشگر گرافیکی آن بالا رفته است، اما چقدر؟ سرعت کلاک پردازنده‌ی آن منتشر شده که تفاوت اندکی را نشان می‌دهد. در زیر می‌توانید مقایسه‌ی کوتاهی بین این دو نسل تراشه را مشاهده کنید:

تراشه اگزینوس 9825 اگزینوس 9820
پردازش 7 نانومتری LPP EUV 7 نانومتری LPP DUV
هسته‌های بزرگ پردازنده 2 x سامسونگ M4
2.73 گیگاهرتز
2 x سامسونگ M4
2.73‌ گیگاهرتز
هسته‌های میانی پردازنده 2 x‌ کورتکس A75
2.40‌ گیگاهرتز
2 x کورتکس A75
2.31‌ گیگاهرتز
هسته‌های کوچک پردازنده 2 x کورتکس A55
1.95 گیگاهرتز
2 x کورتکس A55
1.95 گیگاهرتز
پردازشگر گرافیکی Mali G76 MP12
نامشخص
Mali G76 MP12
202 مگاهرتز
البته لازم به ذکر است که گوشی‌های نوت 10 پلاس هنوز در مرحله‌ی پیش فروش قرار دارند و عرضه نشده‌اند، بنابراین ممکن است سامسونگ در آینده با به‌روزرسانی‌های نرم افزاری، عملکردشان را بهبود ببخشد. بنچمارک‌هایی که از این گوشی گرفته شده، در حالت Performance بوده است؛ هرچند برخلاف هواوی حالت Performance سامسونگ هیچگونه افزایش قدرت نسبت به آنچه از گوشی در استفاده‌ی روزمره می‌بینیم را اعمال نمی‌کند.

بنچمارک‌های نسخه اگزینوسی گلکسی نوت 10 پلاس

با پردازنده شروع می‌کنیم، هسته‌های M4 Cheetah سامسونگ در حالت تک هسته‌ای عملکردی بسیار نزدیک به هسته‌های پردازنده‌ی اپل دارند.

نتایج کامل بنچمارک‌های نسخه اگزینوسی گلکسی نوت 10 پلاس را در اینجا ببینید

وقتی 8 هسته‌ را با یکدیگر اجرا می‌کنیم، آن به اسنپدراگون 855 می‌بازد. جالب اینجاست که حتی اس 10 پلاس نیز از نوت 10 پلاس امتیاز بیشتری را دریافت کرده است. آیا این به خاطر نرم افزار، حرارت بیش از حد یا هرچیز دیگری است؟

نتایج کامل بنچمارک‌های نسخه اگزینوسی گلکسی نوت 10 پلاس را در اینجا ببینید

نتایج آزمایش گرافیکی نشان می‌دهد که نوت 10 پلاس کمی سریع‌تر از اس 10 پلاس عمل می‌کند. آزمایش‌های 3DMark نشان می‌دهند که این بخش، بیشترین پیشرفت در گوشی جدید سری نوت بوده است.

#gallery-3 { margin: auto; } #gallery-3 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 100%; } #gallery-3 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-3 .gallery-caption { margin-left: 0; }

در اکثر آزمایش‌ها، بهبودهای نسخه اگزینوسی گلکسی نوت 10 پلاس کم است. کوالکام البته یک تقویت کننده‌ی پردازشگر گرافیکی با کمی اورکلاک پردازنده را نیز به همراه تراشه‌ی موبایلی خود قرار داده است. اما هیچ یک از آن‌ها به قدرت پردازشگر گرافیکی تراشه‌ی اپل حتی نزدیک هم نمی‌شوند.

#gallery-4 { margin: auto; } #gallery-4 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 100%; } #gallery-4 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-4 .gallery-caption { margin-left: 0; }

این تنها یک نگاه اولیه به عملکرد تیم سامسونگ در توسعه‌ی نوت 10 پلاس بوده است. ما در آینده آزمایش‌های گسترده‌تری را انجام خواهیم داد تا بتوانیم به نتایج نزدیک‌تری به واقعیت دست پیدا کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم