زیرساخت‌های دسترسی آسان به دستگاه قضا فراهم می‌شود


زیرساخت‌های دسترسی آسان به دستگاه قضا فراهم می‌شود

بیرجند - ایرنا - رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: یکی از سیاست‌های رئیس قوه قضاییه دسترسی آسان و کم هزینه مردم به دستگاه قضا است که برای تحقق این مهم امکانات زیرساختی در شهرستان‌های استان فراهم می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی راور روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی که با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد افزود: خراسان جنوبی و به خصوص شهر بیرجند ظرفیت‌های خوبی به لحاظ نیروی انسانی و زیرساخت‌های عمرانی دارد که این وضعیت در مرکز استان محسوس است اما با توجه به اینکه دو سوم جمعیت استان شهرستانی هستند تکمیل زیرساخت‌ها از ضروریات است.

وی اصل رفاقت و دوستی را از مهمترین سیاست‌های کاری خود عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همکاری مسئولان، شورای تامین، شورای اداری و ضابطین قضایی بتوانیم روزهای خوبی را برای دستگاه قضا رقم بزنیم.

رئیس کل سابق دادگستری خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به اهمیت سیاست‌گذاری مجازات‌های جایگزین، در سال ۹۷، یک هزار و ۶۰۷ پرونده، منتهی به مجازات‌های جایگزین حبس شد.

علیرضا صیفی افزود: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه رفع اطاله دادرسی است که در ۱۳ واحد قضایی استان فقط ۶۶ پرونده رسوب شده وجود دارد و این تعداد هم در حال کاهش است.

وی ادامه داد: کاهش زمان رسیدگی از دیگر دغدغه‌های دستگاه قضا بوده که در این ارتباط متوسط زمان رسیدگی در دادسراهای استان ۳۰ روز، دادگاه‌های کیفری و حقوقی ۲۸ روز و دادگاه‎های انقلاب ۱۳ روز بوده است.

صیفی اظهار داشت: در حال حاضر چهار هزار و ۱۷۹ پرونده در دادسرا، ۲ هزار و ۷۷۱ پرونده در دادگاه‌های کیفری و انقلاب، ۴۴۹ پرونده در دادگاه‌های تجدید نظر و ۳۴ پرونده در دادگاه‌های کیفری استان در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد از پرونده‌های مفتوحه شورای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده است اظهار داشت: اکنون ۹۰ درصد از پرونده‌های استان به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود که در زمینه‌های فناوری اطلاعات خراسان جنوبی طرح‌های زیادی از جمله ابلاغ الکترونیکی را به عنوان پایلوت اجرا کرده است.

صیفی یادآور شد: در بحث کاهش جمعیت کیفری محکومین مالی به ویژه مهریه ۳۷ بازداشتی در استان وجود دارد که با توجه به سیاست‌های دنبال شده و تلاش قضات این آمار کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: در بحث تکریم ارباب رجوع در اتاق تمام مسئولان واحدهای قضایی به روی ارباب رجوع باز بوده تا امکان دسترسی آسان طبق سیاست‌های دستگاه قضا محقق شود.

در این آیین از خدمات «علیرضا صیفی» در مدت مسئولت قدردانی و حجت‌الاسلام « ابراهیم حمیدی راور» به عنوان رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی معرفی شد.

۳۲۱۵* ۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید