مشکلات قضایی مردم با انجام مشاوره های کارشناسی کاهش می یابد


مشکلات قضایی مردم با انجام مشاوره های کارشناسی کاهش می یابد

اصفهان- ایرنا - رییس هیات مدیره کانون کارشناسان دادگستری استان اصفهان با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی مردم با انجام مشاوره گفت: مشکلات قضایی که مردم با آن مواجه هستند به طور قطع با انجام مشاوره های کارشناسی کاهش می یابد.

فرهاد طاهروین روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور رفاه حال مراجعین و با هدف راهنمایی و هدایت ارباب رجوع و کاهش شکایات، واحدی به نام واحد مشاوره در این کانون ایجاد شده که به صورت رایگان مشاوره ارایه می کند.

وی اظهارداشت: کانون کارشناسان رسمی دادگستری طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی دارای شخصیت حقوقی مستقل، غیر دولتی، غیر انتفاعی و غیر سیاسی است و مهمترین وظیفه آن در این قانون اظهار نظر مشورتی نسبت به مسایل و موضوعات ارجاعی از طرف دستگاه ها اعم از وزارتخانه ها ، موسسات، شرکت های دولتی و موسسات و نهاد های عمومی غیر دولتی است.

وی خاطرنشان کرد: این کانون یک تشکیلات حرفه ای تخصصی در خدمت جامعه است که به وسیله هیات مدیره ای که از سوی مجمع عمومی برای مدت چهار سال انتخاب می شوند، اداره می شود.

وی با بیان این که در آینده نردیک در خواست های کارشناسی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی بدون مراجعه به محل کانون و از طریق سایت کانون و به صورت الکترونیکی انجام پذیرد، گفت: تحقق این امر مهم به رفاه حال مراجعین و تسریع در ارایه گزارشات کارشناسی منجر می شود.

رییس هیات مدیره کانون کارشناسان دادگستری استان اصفهان ادامه داد : روزانه به طور متوسط ۱۵۰ مورد در خواست کارشناسی از سوی نهادها و مراکز مختلف به کانون ارجاع می شود که از طریق کارشناسان عضو کانون و از طریق نرم افزار ارجاع کار براساس نوبت انجام می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت امر آموزش در سازمان ها، و به منظور به روز رسانی کارشناسان در کانون اصفهان در چهار ماهه اول امسال بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ نفر ساعت کلاس آموزشی در زمینه های مختلف توسط کمیته آموزش این کانون برگزار شد.

وی ادامه داد: به غیر از کانون کارشناسان رسمی دادگستری یک تشکیلات دیگری به نام مرکز کارشناسان رسمی بطور موازی و جداگانه با مدیریت دیگری و تحت پوشش قوه قضاییه مشغول فعالیت است و این مرکز هیچ ارتباطی با کانون کارشناسان ندارد.

کانون کارشناسان دادگستری استان اصفهان با بیش از ۴۰ سال قدمت یکی از قدیمی ترین کانون ها در کشور است و بعد از کانون تهران بزرگترین کانون در سطح کشور به شمار میرود این کانون با بهره گیری از حدود سه هزار نفر از مجرب ترین کارشناسان در ۶۵ رشته مختلف و ۵۱۷ صلاحیت تخصصی به عنوان بازوی فنی و تخصصی دادگستری و قضات فعالیت می کند.

/۳۰۸۰/6026/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا